9 stycznia 2017

Rymowanki. Sportowe zachwalanki, Katarzyna Kabacińska

O tym, że sport to zdrowie każdy wie!
Ale z praktyką bywa u niektórych gorzej :)
Jedną z przyczym zapewne jest to, że pasji do sportu nie zaszczepili w nich rodzice.

O kształtowaniu prawidłowych postaw zdrowego i aktywnego życia trzeba mówić już do maleńkich dzieci :)


Książeczka Katarzyny Kabacińskiej to niewielka pozycja dla najmłodszych dzieci. Oprawiona w grubą okładkę z kolorową i pozytywnie nastrajającą okładka.

W jej wnętrzu znajduje się 14 zabawnych historii pisanych wierszem z prostymi rymami, które na pewno spodobają się maluchom. 

Wśród swoich rymowanek autorka podejmuje tematy negatywnego wpływu przesiadywania przed komputerem, zachęca do gimnastyki, higieny ciała, zdrowego odżywiania, ćwiczeń na w-fie, aktywności poza szkołą: jazdy na rowerze, pływania, grania w piłkę, jazdy na rolkach czy deskorolce. Dostosowuje swoje wierszyki do zmieniających się pór roku, bo nie tylko letnie zabawy i gry, lecz także zachęca do jazdy na sankach, nartach, łyżwach.
Książeczkę spina klamra kompozycyjna, która początkowo zachęca by na koniec zapewnić o korzyściach jakie płyną z propagowania życia w kumpelstwie ze zdrowiem. 

Całość opatrzona jest przepięknymi ilustracjami Pauliny Hirsh. 




Rymowanki. Sportowe zachwalanki, Katarzyna Kabacińska
Wydawnictwo Novae Res, 2016
Moja ocena: 8/10

  • Po przeczytaniu tej książki zyskałam 0,6 cm do akcji "Przeczytam tyle, ile mam wzrostu"
Pozostało mi jeszcze: 169,4 cm

 Przeczytaj moją recenzję na BookHunter.pl

10 komentarzy:

  1. Ja jako dziecko sportu nie znosiłam, a lekcji wf-u unikałam jak ognia. Może takich książeczek mi było trzeba ;) Szkoda, że człowiek mądrości nabiera dopiero z wiekiem... ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna książeczka, takiej jeszcze nie widziałam, ostatnio dopiero dotarłam do piosenek o podobnej tematyce :P Jestem mocno do tyłu :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna książeczka :) ktoś miał bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna i pięknie wydana książeczka dla dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. I mój instynkt macierzyński znowu się włączył :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla dzieci idealne są takie rymowanki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nam nigdy nie wpajano miłości do sportu, same musiałyśmy się tego nauczyć i niestety przyszło to dość późno. Dlatego takie książeczki to super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Muszę się w nią zaopatrzyć dla mojgo maluszka :)

    OdpowiedzUsuń