24 listopada 2016

Yin Joga. Najspokojniejszy trening świata, Bernie Clark + konkurs

Trenowaliście kiedyś jogę?
Przyznam, że ja zawsze o tym marzyłam.
Będąc na studiach w październiku zapisałam się na kurs. Chodziłam ponad miesiąc, później zachorowałam, odpuściłam, a gdy wróciłam na trening - już niewiele z tego rozumiałam i czułam się jak cudzoziemiec.
Chętnie sięgnęłam po książkę w nadziei, że mnie zmotywuje i sprawi, że podejdę do jogi bardziej fachową stroną.


Bernie Clark  jogą zajmuje się od 1998 roku. Co ma do powiedzenia w swojej publikacji? 

Początkiem poradnika jest solidna dawka wiedzy o energii, predyspozycjach, kulturze i historii a wszystko to przekazane w dość przyjemny i jasny sposób. Gdy już zagłębimy wszelkie teorie o konieczności trenowania jogi (po wstępnych konsultacjach z lekarzem) czas przejść do praktyki. 
Czy wiedzieliście, że cały trening jogi zawiera się maksymalnie w zgłębieniu 36 pozycji?
By zacząć je zgłębiać należy się odpowiednio przygotować. 
W tym poradniku dowiecie się jak powinno wyglądać pomieszczenie do jogi (to dość złożone), kiedy warto ćwiczyć jogę (np. podczas miesiączki), a kiedy lepiej jej unikać. 
Czy wiedziałaś, że nie wolno używać perfum, jeść na godzinę przed jogą, pozbyć się metalowych ozdób i kota z pokoju gdy zamierzasz ćwiczyć? 
 Gdy już posiądziesz teorię i przygotowanie praktyczne czas przejść do asan.
W rozdziale trzecim szczegółowo rozpisano wszystkie potrzebne asany. Wszystko opisane jest zwięźle, więc nie powinniście mieć problemu z wykonaniem. Z pomocą przychodzą niewielkie czarno-białe fotografie ukazujące pozycję kluczową. 
W kolejnym czwartym rozdziale autorka uczy przechodzenia pomiędzy asanami. 

Dalsze rozdziały wracają do bardziej przyziemnych spraw. Zajmują się problemami na jakie joga okaże się zbawienna. Są to m.im bóle stawów i kości, sposoby na lepszą płodność. Wskazuje jakie korzyści wiążą się z stosowaniem ćwiczeń jogi, jak rozciągają się mięśnie, tkanki i ścięgna. 

Książka opatrzona jest szeregiem medycznych pozycji umieszczonych w obszernej bibliografii na końcu książki .

W życiu każdego człowieka przychodzi taki czas gdy chce coś zmienić, stać się lepszym człowiekiem. Ćwiczenia jogi są jednym z tych, które pomagają zachować życiową równowagę. 
Polecam książkę wszystkim, którzy chociażby kilka razy mieli w świadomości pomysł by jogę zacząć uprawiać. 

Yin Joga. Najspokojniejszy trening świata, Bernie Clark
Moja ocena: 6/10


  • Po przeczytaniu tej książki zyskałam 2,3 cm do akcji "Przeczytam tyle, ile mam wzrostu"
Pozostało mi jeszcze: 85,1cm

 Przeczytaj moją recenzję na BookHunter.pl

A teraz mam dla Was niespodziankę :) 

Na profilu FB rozpoczynam konkurs :) 

16 komentarzy:

  1. Joga mnie w ogóle nie wciąga niestety :/ Może kiedyś się jeszcze do niej przekonam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, ale jak w kościach zacznie chrupać :D

      Usuń
  2. Może kiedyś wezmę się za jogę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś chodziłam na zajęcia jogi i bardzo je sobie chwaliłam. Potem zaprzestałam. Byłam dużo bardziej gibka, rozciągnięta, gdy uczęszczałam na zajęcia. Koleżance z pracy joga pomogła na bolące plecy. Pozdrawiam cieplutko, już prawie weekendowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja przygoda z jogą, byla raczej krotkotrwała, ale kto wie.. moze kiedys

      Usuń
  4. Ja zawsze chciałam chodzić na jogę :) ale najpierw musiałabym zrobić "zaprawę" i dobrze się rozciągnąć :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna akcja (czytam ile mam wzrostu). :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już nie aktualna ale ja ją cały czas propaguję ;)

      Usuń
  6. Kiedyś miałam zapędy do jogi ale to jednak nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak samo pomyslalam w pewnym momencie ;)

      Usuń
  7. Yoga też nas kiedyś interesowała ale bardziej przemówiło do nas Tai Chi. Bardzo polecamy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę zapoznać się z tą książką, bo joga powoli mnie zaczyna wciągać. Ale plusem jest też fajna prowadząca :)

    OdpowiedzUsuń