4 listopada 2016

La Donna Scomparasa, Claudia Ruscello - włoski kryminał

Zawsze podziwiałam osoby, które czytają literaturę w oryginale.
Bardzo ubolewam, że nie znam na tyle angielskiego by przeczytać cokolwiek z literatury i mieć poczucie, że czytam i rozumiem co czytam.
Znam niemiecki i kiedyś przeczytałam w oryginale zbiór baśni a potem młodzieżową powieść. Ale na tym koniec.

Gdy pojechałam po raz kolejny do Włoch postanowiłam coś zmienić w swoim życiu. Wiem, że jeszcze nie raz tam wrócę i głupio by znać jedynie podstawowe zwroty.

Z pomocą przyszła oferta Wydawnictwa Edgar Języki Obce.

Nie miałam jakoś ochoty na ślęczenie w książkach, przepisywanie słówek do notesu i klepanie gramatyki.
Gdy ujrzałam w ofercie kurs językowy, który jest zarazem kryminałem i podręcznikiem z ćwiczeniami pomyślałam, że nie mogłam trafić lepiej.


Kryminał opowiada o idealnej z pozoru włoskiej rodzinie Di Martino. Małżeństwo Cesare'a i Valentiny wydaje się być obrazem przykładnego małżeństwa. Pewnego dnia Valentina znika. Mąż zgłasza zaginięcie kobiety, a całe środkowe Włochy aż huczą od plotek.
Czyżby za zaginięciem żony stał Cesare?
Sprawę przejmuje komisarz i piękna psycholog śledcza.
Czy uda się im dowieść kto stoi za zaginięciem Valentiny?


Ten włoski kryminał z samouczkiem jest genialny. Niestety trzeba znać jakiekolwiek podstawy, by móc zrozumieć jego sens. Minimalny poziom języka jaki jest wymagany to A2, ale w książce znajduje się również wyjaśnienie niektórych podstawowych odmian czasowników.
Rozdziały są niewielkiej objętości, czasem po prostu jednostronicowe, ale mimo to akcja budowana jest w pełnym napięciu i z radością pochłania się kolejne strony, bo w dodatku towarzyszy przeświadczenie, że przynosi ono również zdobywanie wiedzy.




Każdy rozdział opatrzony jest słowniczkiem, większość słów, zwłaszcza trudnych jest tłumaczona. Dodatkowo wybiórcze odmiany wyrazów prezentowane są w schematach i tabelkach.
Po każdym rozdziale następuje zestaw ćwiczeń.
Są one przyjemne i skonstruowane tak, by nie nudzić w żaden sposób.
Mają bardzo zróżnicowany poziom trudności.Od łatwych, w których spośród rozsypanki trzeba wybrać właściwe zdanie czy wyraz, przez uzupełnianie wykropkowanych luk w tekście aż po całkiem trudne jak przekształcanie zdań.

Na końcu książki znajduje się test sprawdzający wiedzę i odpowiedzi do niego.
Ostatnie strony zadrukowane są mini słowniczkiem języka włoskiego.

Do zestawu dołączona jest płyta na której nie tylko znajduje się audiobook, ale w której razem z lektorem możemy utrwalać poznane słownictwo.
Lektor ma bardzo przyjemny głos mężczyzny w średnim wieku z akcentem typowym dla przystojnych Włochów :)




Polecam gorąco ten box językowy, który pozwala na przyjemne poznawanie nowego języka.
Jeśli nie jesteście akurat zainteresowani włoskim wariantem, to bez obaw. Edgar proponuje wiele innych kryminałów do nauki języka: angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego.

Wydawnictwo w ofercie posiada też inne pozycje do nauki języka przez klasyczne kursy, literackie powieści aż po naukę języków z pomocą gier interaktywnych.

Całą ofertę możecie prześledzić na stronie https://www.jezykiobce.pl/


La Donna Scomparasa, Claudia Ruscello - włoski kryminał
Moja ocena: 9/10
Średnia ocena z lubimyczytac.pl: 8/10

 





  • Po przeczytaniu tej książki zyskałam 1,3 cm do akcji "Przeczytam tyle, ile mam wzrostu"
Pozostało mi jeszcze: 92 cm

 Przeczytaj moją recenzję na BookHunter.pl

18 komentarzy:

  1. Mam taką książeczkę, tylko po niemiecku, super sprawa :) i ta akcja świetna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie tez bym siegnela po niemiecka wersje, bo jesli chodzi o jezyk to jednak niemiecki znam lepiej

      Usuń
  2. Ja jeszcze nigdy we Włoszech nie byłam. Książeczka fajna. W liceum uczyłam się włoskiego, ale potem go nie używałam i w związku z tym teraz już nic nie pamiętam. Nooo, prawie nic ;)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie, że mialaś taką szansę w liceum

      Usuń
  3. Zawsze chciałam nauczyć się włoskiego albo hiszpańskiego;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie ciekawa książka, mnie też przydałoby się podszkolić trochę angielski i niemiecki:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co widze to sporo osob o tym marzy ;)

      Usuń
  5. Włoskiego kryminału jeszcze nigdy nie poznałam :) Ba, w ogóle mało włoskiej literatury znam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to racja, jest jakos nieszczegolnie obecna

      Usuń
  6. Mam podobną książkę z kryminałem, ale w języku angielskim :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musiałabym sobie także sprawić taką książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi super! Właśnie zbieram się, by przypomnieć sobie włoski i taki box byłby jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mało czytam kryminałów - tego też nie znam ;)

    OdpowiedzUsuń