16 lipca 2016

Kuba, Jakub Błaszczykowski i Małgorzata Domagalik

Euro2016 już za nami.
Dostarczyło nam ono całej palety emocji: niedowierzania, dumy, szczęścia i na koniec smutku ale takiego z nadzieją na przyszłość.

Jest taki piłkarz, który nie mógł być nie dostrzeżony. 
Kuba Błaszczykowski - piłkarz, który wcale w Euro 2016 miał nie wystąpić a walką i uporem wszedł do drużyny i strzelił dwa gole.

O Błaszczykowskim media powiedziały już wiele, ale jeśli chcecie się przekonać o czym opowiedział on sam, zapraszam do przeczytania recenzji. 

Kuba, Jakub Błaszczykowski i Małgorzata Domagalik
Wydawnictwo Buchmann, Warszawa 2015

Czy piłkarzy można zaszufladkować, obarczyć stereotypami?
Czy każdy z nich prócz ciężkiej pracy pragnie być znany i przez wszystkich lubiany?

Jeśli myślicie stereotypami, to koniecznie musicie sięgnąć po tę właśnie książkę.

Kubuś tak nazywali go wszyscy w rodzinie. Był małym rozrabiaką, któremu czas upływał na zabawie z własnym bratem. Wychowany w dużym domu z dziadkami, rodzicami, ciotkami i kuzynostwem.

Wujek Kuby Jurek Brzęczek zaszczepił w chłopcach miłość do piłki nożnej. Od małego Kubuś trenował ciężko i wytrwale, stale rywalizując z bratem. Największą wiarę w to, że Kuba zostanie świetnym piłkarzem pokładała matka, ale marzenie mamy i Kuby na drodze do bezgranicznego szczęścia zostało przerwane.

Dotąd kochający swoją rodzinę ojciec zaczął zaglądać do kieliszka. Pewnego dnia bez skrupułów zadał kilkanaście ciosów nożem swojej żonie. Ta konała na rękach swojego syna. 

Od tej chwili Kuba musiał szybko wydorośleć. Nie obyło się bez buntu, wagarowania, życia wbrew sobie i na przekór wszystkim. 

Powieść to szczera rozmowa z dziennikarką Małgorzatą Domagalik. 
A musicie wiedzieć, że dotąd Jakub Błaszczykowski nielicznym powierzył swoje wspomnienia o tym tragicznym dzieciństwie.

Nie raz miałam łzy w oczach, gdy czytałam nie tylko wypowiedzi Kuby, ale także jego babci czy wuja.Po prostu są tak szczere, tak brutalnie prawdziwe, że aż niewyobrażalne dla beztroskiego umysłu, kogoś, kto wychował się tak jak ja w pełnej i kochającej rodzinie. 

Kuba opowiada o swojej przemianie. O poukładaniu wartości, o szacunku dla rodziny, tej bliższej i dalszej. 

Opowiada o swoich sukcesach, którymi nie lubi się chwalić, a także o porażkach, o trudnych początkach, konfliktach z trenerami, o uwielbieniu przez fanów Bundesligi.

Wspomina o relacjach z żoną, o tym jak ją poznał i jak bardzo kocha swoje dzieci.
Opowiada o swoich przyjaciołach: tych z piłkarskiego świata i ze szkolnego podwórka.

W tym wywiadzie i zbiorze wspomnień znajdziecie wspaniałe smaczki, których nie dowiedzielibyście się od samego piłkarza. Jak oceniają go inni? Czy jest tylko piłkarzem, gwiazdą i człowiekiem sukcesu?
Nie tylko. Ma również swoje przywary, których się wypiera.

Co więc robi Błaszczykowski gdy nie trenuje?
Bawi się z dziećmi, pomaga bliskim, gra w kości, wypoczywa i śpi, bo to uwielbia.
Ma obsesję na punkcie swojej fryzury i jest szalenie zazdrosny o swoją żonę.
Kocha i jest kochany, a wszystko to zawdzięcza swojej mamie, która czuwa nad nim i patrzy na niego z nieba.

Kuba - to niesamowity zbiór wywiadów i wspomnień o jednym z najlepszych i najprzystojniejszych polskich piłkarzy. To szczery wywiad Małgorzaty Domagalik z Kubą Błaszczykowskim ale także zbiór wspomnień takich osób jak: Jerzy Brzęczyk, Franciszek Smuda, Adam Nawałka, Łukasz Piszczek, Dawid Błaszczykowski, Babcia Fela, Jurgen Klopp, Eldo i wielu innych.

Książka, która cały czas jest w drodze :) Czyta się ją niesamowicie szybko i chłonie z emocjami każdą stronę. Prócz mnie w ciągu ostatniego tygodnia przeczytało ją 6 osób, a kolejka nadal jest pokaźna.
Każdy chce ją mieć, a dla mnie jest ona niezwykle ważna, bo z podpisem Kuby.
Dziękuję :)

www.ksiazki.onet.pl

Jakub Błaszczykowski - jeden z najwybitniejszych polskich piłkarzy współczesnych. Jego życie to realizacja marzenia o wielkiej karierze piłkarskiej i gotowy materiał na scenariusz filmowy. Dzięki nieprzeciętnemu talentowi, imponującej pracowitości i sile charakteru nikomu nie znany chłopak z małej wsi na południu polski w krótkim czasie wspiął się na piłkarski szczyt. Od 2007 r. zawodnik a wkrótce gwiazda jednego z najlepszych klubów europejskich BVB. Do niedawna kapitan polskiej reprezentacji. W branżowych rankingach od kilku lat wymieniany wśród 100 najlepszych piłkarzy na świecie. Cieszy się także ogromnym uznaniem i sympatią polskich i niemieckich kibiców.

Małgorzata Domagalik - Jedna z najbardziej znanych polskich dziennikarek prasowych i telewizyjnych. Mistrzyni wywiadu psychologicznego, w niezwykły sposób otwierającego rozmówcę. Rozmawiała z najsłynniejszymi – aktorami, muzykami, politykami, sportowcami. Autorka programów telewizyjnych, bijących rekordy popularności. Autorka bestsellerowych książek i laureatka prestiżowych nagród medialnych. Redaktor naczelna miesięcznika „Pani”. Fanka futbolu.


Moja ocena:8/10
Średnia ocena z lubimyczytac.pl: 6,9/10
  


  • Po przeczytaniu tej książki zyskałam 2,4 cm do akcji "Przeczytam tyle, ile mam wzrostu"
Pozostało mi jeszcze: 115,40 cm

Zapraszam do zapoznania się z recenzją książki na portalu BookHunter.pl

Walczyć i wygrywać


PRIV:

Wróciłam z wakacji, było cudownie.
Zrobię osobnego posta, ale pozwólcie, że nie w najbliższym czasie, bo we Włoszech podczas meczu w plażówkę złamałam palec wskazujący :)
Ale jeśli chcecie zobaczyć po krótce czy mi się podobało, to tu link do albumu na FB https://www.facebook.com/media/set/?set=a.145221339236656.1073741833.100012463711112&type=3

28 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. i na i przed i w zasadzie też już po czasie :)

      Usuń
  2. Chyba ta pozycja nie wciągnęłaby mnie ;P

    Witaj ponownie - brakowało mi Twoich wpisów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem znów, tyle że kontuzjowana :)

      Usuń
  3. Bardzo chętnie zapoznam się z tą lekturą, jak tylko wpadnie mi w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobra czas przed, w trakcie jak i na zakończenie Euro. ;)
    Nie interesuje mnie sport, ani życie piłkarzy, ale propozycja... sama nie wiem o co niej myśleć. Z jednej strony mogłoby to być ciekawe, ale... zostawmy to miłośnikom piłki nożnej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w zasadzie już sama historia kuby nawet nie jako piłkarza jest poruszająca.

      Usuń
  5. Raczej nie wciągnęłabym się w tą książkę. Lubię popatrzeć na mecz (ale tylko w towarzystwie), ale czytanie o piłkarzach to już dla mnie za wiele ;)
    I życzę Ci szybkiej regeneracji palca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) nie będę zatem nakłaniać do lektury :)

      Usuń
  6. Zapisuję tytuł i chętnie poczytam, Kuba Błaszczykowski budzi u mnie respekt przede wszystkim za swoją skromność i normalność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokłądnie to samo urzeka mnie moją mamę i babcię

      Usuń
  7. Jednak nie dla mnie :) jakoś ani Kuba ani inni piłkarze mnie kompletnie nie interesują nie moja bajka :P meczy nie oglądam bo nie lubię heh :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo polubiłyśmy Kubę :) Widać, że jest mądrym człowiekiem, po prostu skradł nasze serca ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. mnie ten ziomek ani jara ani chodzi;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię tego typu książki, i czekam na post z wakacji :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, nie wiem kiedy dam radę coś uczynić w kierunku postu :)

      Usuń
  11. Fajne są takie książki w formie szczerej rozmowy. O Kubie zrobiło się ostatnio naprawdę głośno. Pobieżnie znam jego życiorys, ale z chęcią bym przeczytała taką książkę. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życiorys Kuby jest naprawdę przejmujący a co najważniejsze to nie na sensacji zbudował swój sukces

      Usuń
  12. Nie wiedziałam, ze miał tak tragiczne dzieciństwo.Bardzo ciekawa książką, super, że stał się tym, kim jest, wzór do naśladowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam Kuba nie lubi o tym mówić, jednak ostatnio przy okazji Euro byo o tym głośno

      Usuń
  13. Słyszałam o historii Kuby i za każdym razem, gdy słucham jego wywiadów lub gdy widziałam ten znamienny gest w kierunku nieba po strzeleniu gola - jestem pełna podziwu dla jego siły. Niezwykle mądry człowiek, poukładany, z tak tragiczną historią. Poszukam wśród znajomych tej książki - na pewno warta przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to naprawde wzruszajace, zupełnie jak ta ksiazka

      Usuń
  14. Książkę mam w planach, Kubę poznałam już na euro 4 lata temu i od razu zwróciłam na niego uwagę, zawsze wydawał mi się być fajniejszy i skromniejszy od Lewego, a tak samo zdolny. W tym roku pokazał na co go stać i super, jego życiorys jest niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, bo warto poznać tego człowieka

      Usuń