12 maja 2016

Ultra cienka pizza (wiejska z kiełbasą z dzika oraz cebulowa z grillowanym kurczakiem)

Kiedyś ustaliłam już swój odpowiedni i idealny przepis na spód do pizzy. 
Cienki i chrupiący. A przy tym zdrowy.

Ostatnio jednak zapragnęłam jeszcze zaszaleć i stworzyć mega płaski spód.
Wyszło bajecznie i pysznie. Pizza jest ultra cienka ale sztywna i twarda. Pysznie chrupie a przy tym dzielnie znosi obciążenie wieloma składnikami. 

Domownicy orzekli: lepsza od poprzedniej.

Ultra cienka pizza (wiejska z kiełbasą z dzika oraz cebulowa z grillowanym kurczakiem)


Na 2 pizze:

Ciasto:
  • 150 g mąki żytniej typ 2000
  • 200 g mąki pszennej typ 500
  • 7 g suchych drożdży instant
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki cukru
  • szklanka ciepłej wody
 1. Mąki połączyć z solą i drożdżami oraz cukrem, wymieszać. Stopniowo wlewać wodę i wyrabiać ciasto o twardej konsystencji (ma dać się rozwałkować, a nie być lekkie jak do rozciągania)
2. Odstawić na 45-60 minut w ciepłe miejsce.
3. Podzielić ciasto na pół. Każdą z części wywałkować na stolnicy.

Ciasto należy piec krótko ok. 10-15 minut po nałożeniu składników, dlatego lepiej przygotować termicznie składniki, które wymagają uprzedniej obróbki.

A teraz czas na kompletowanie składników.
Jak zawsze przygotowuję dwie pizze, po pierwsze dlatego, że jedną nie najadłaby się moja liczna rodzina i przyjaciele, a po drugie każdy ma inne upodobania.
Ja wolę bardziej zdrowo, a mężczyźni bardziej wiejsko.

 Kluczowy jest też sos pomidorowy, który przyrządzicie w prosty sposób: 

Kartonik krojonych pomidorów, połowę zblendować. Wrzucić zioła i doprawić do smaku.

Pierwsza wersja jest przygotowana z kiełbasą z dzika. Kiełbasa ta jest wyjątkowa, ceniona przez wielu smakoszy. Produkowana przez znajomego i naprawdę zdobywa uznanie. Ja jedynie ją "kosztuję" bo jakoś nie przepadam za świadomością, że jem kiełbasę z dzika.
Tym razem również skosztowałam i muszę przyznać, że smakowała w pizzy naprawdę nieźle.

Pizza wiejska z kiełbasą z dzika 


  • sos pomidorowy
  • laska kiełbasy z dzika
  • 2 ogórki kiszone
  • 3-4 pieczarki
  • oliwki zielone i czarne
  • cebula
  • czosnek w plasterkach
  • mozzarella
Pizza z grillowanym kurczakiem


  • filet z kurczaka (zgrillować)
  • cebula
  • oliwki
  • pieczarki
  • sos pomdowoy
  • mozzarella

64 komentarze:

  1. Wygląda nieziemsko. Sama uwielbiam pizzę z szynką, bananem i curry. Moje odkrycie słodko orientalne. Dawno pizzy nie robiłam. Czas chyba to zaniedbanie nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie jadłam pizzy z bananem :) ale brzmi niezle )

      Usuń
  2. ta druga do mnie mówi: zjedz mnie;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota :) Ja zazwyczaj idę na łatwiznę i zamawiam gotowe pizze :< A takie domowe są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja akurat daleka jestem od zamawiania pizzy bo zawsze mam wrazenie ze zaklejaja mnie od srodka :)

      Usuń
  4. Ja lubię pizzę na grubym cieście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też wolałam, ale od jakichś 2 lat wolę cieniutkie ciasto

      Usuń
  5. Pominęłabym tylko mięso i nie pogardziłabym taką pizzą - domową z warzywami bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja tez moze byc bez miesa, ale ja sie jeszcze z rodziną muszę podzielić :D

      Usuń
  6. Domowa pizza najlepsza. Powiem szczerze, że nie mam jakiś szczególnych preferencji co do pizzowego ciasta. Gdy jest miękkie i smaczne, może być i grubsze, ale to właśnie na cienkim czuć pełnię smaku dodatków. Piękna i apetyczna Ci wyszła. Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają obłędnie! Tylko ja bym najchętniej zjadła mix tych dwóch :D Pierwszą, ale zamiast kiełbasy kurczak! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pizza mimo ogólnego bałaganu na sobie ma swój apetyczny urok :D Ciekawy ten spód! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie balagan tylko tworczy nieporzadek ;D

      Usuń
  9. Ultra cienki spód do pizzy to tortilla ale Twój jest jeszcze lepszy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Produkują jeszcze serki grani z ogorkiem i koperkiem? Od lat ich nie widziałam :P

      Usuń
    2. z tortilli jednak nie to samo :/

      Usuń
    3. Nie to samo ale też moze być smacznie :) No i Twoja wersja też jest wspaniała :)

      Usuń
  10. Wow, ale szaleństwo :) Mi jedynie pozostaje pizza w wersji fit, ale wciąż dla mnie smakuje jak prawdziwa :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten spód jest jak najbardziej fit :) chyba że już mówimy o light pizzach np z kalafiora

      Usuń
  11. Uwielbiam cienkie ciasto w pizzy :) kiełbasy z dzika nie jadłam :) muszę wypróbować przepis na ciasto a wrzucę na pizzę wszystko co znajdę w lodówce :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podzielasz moje zdanie :) pizzę warto przygotowywać właśnie z tego co mogłoby się nam zmarnować, ale dodatkowo zawsze warto zaopatrzyć się w mozzarelllę i kukurydzę :)

      Usuń
  12. Druga wersja jest super :) Lubię takie cienkie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam pizze na cienkim cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pizza? Też często robię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niezbt czesto jednak, ale bardzo lubie :)

      Usuń
  15. Zapraszam do mnie na nowego posta :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pizza z kiełbasą z dzika bardzo oryginalna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. inna niż klasyczna wiejska, ale tak samo dobra, nieco bardziej aromatyczna

      Usuń
  17. Ależ zgłodniałam patrząc na Twoją pizzę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wczoraj przeczytałam post i nie mogłam się powstrzymać... i ja zrobiłam pizze :D

    OdpowiedzUsuń
  19. CHCĘ! Ale boję się zrobić bo jak nic wyjdzie mi zakalec z ciasta:(

    Pozdrawiam,
    Zazdrośnica Zawistna
    [zzawistna.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapewniam, że jest na tyle cienkie, że o żadnym zakalcu mowy być nie może, na pewno się uda - spróbuj

      Usuń
    2. Wybieram się zaraz na zakupy to może ogarnę składniki)

      Usuń
  20. Oj kiełbasa z dzika? Nigdy nie jadłam,dobre?
    Pizze uwielbiam :) ciekawie wygląda twoja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do mnie na konkurs https://swiatmylady.blogspot.com/2016/05/urodziny-bloga-konkurs.html

      Usuń
  21. Właśnie dziś miałam ochotę na pizzę 😉 trafiłam idealnie. wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super :) każdy moment na pizzę jest dobrym momentem :)

      Usuń
  22. Bardzo lubię takie ultracienkie pizze :) jak zrobisz taką jeszcze raz to pisz - przyjadę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście zaproszę Cię odpowiednio wcześniej :))

      Usuń
  23. Studiowałyśmy na tym samym uniwerku :)
    Pizza wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o jak fajnie, a na jakim kierunku studiowałaś?

      Usuń
  24. O matko!,ale mi narobiłaś ochoty:)

    OdpowiedzUsuń