9 maja 2016

To skomplikowane. Julie, Jessica Park

To skomplikowane. Julie, Jessica Park
Wydawnictwo OMG Books, Kraków 2016



Julie to zabawna i wyluzowana dziewczyna.
Właśnie skończyła szkołę i jej marzenie było niemal takie jak wszystkich: w końcu wyrwać się z domu.
Wyrusza więc na podbój Bostonu, gdzie zamierza studiować.
Problem pojawia się w momencie gdy dociera do dzielnicy, w której mama opłaciła jej mieszkanie studenckie przez internet.
Miejsce do którego trafia okazuje się być barem z burito a nie ładnym lokum, które widziała ze zdjęcia.
Na szczęście mama odgrzewa dawne kontakty.

Julie trafia do Erin Watkins, zamożnej prawniczki i przyjaciółki matki ze studiów.
Erin mieszka z rodziną w pięknym domu. Jej mąż zdaje się być stale nieobecny. Ma trójkę dzieci - wszyscy są bardzo ekscentryczni: najstarszy syn Finn przebywa poza domem, Matt to typowy nerd, studiuje matematykę i nie wie co można zjeść w Dounkin Donuts ani kim jest Lady Gaga. Jest jeszcze najmłodsza i najbardziej zagadkowa Celeste. Dziewczynka, choć już nastoletnia wydaje się być wciąż maleńką córeczką. Boi się kontaktów z ludźmi a jej przyjacielem jest Płaski Finn - kartonowa sylwetka nieobecnego brata. 

Julie za namową Matta postanawia grać w rodzinną zagadkę. Stara się więc traktować Płaskiego Finna jak członka rodziny. Ale zdarza jej się palnąć niejedną gafę, skutkiem czego jest zmrożenie rodziny w obawie o uczucia Celeste. Ale w perspektywie czasu okazuje się, że niezbyt subtelne podejście Julie jest terapią dla dziewczynki.

Julie chce wyjaśnić co tak do końca dzieje się z Celeste, dlaczego jest taka zamknięta i ekscentryczna. Rozpoczyna więc internetowe rozmowy z Finnem. Chłopak powoli podsuwa rozwiązania Julie, a przy tym ich więź mocno się zacieśnia i w grą wchodzą prawdziwe uczucia choć w trudny wirtualny sposób.

W momencie gdy wszystko w powieści zaczyna się klarować, gdy Celeste przemienia się z zagubionej myszki, w normalną nastolatkę, gdy rozmowy Julie i Finna stają się coraz bardziej intymne, dzieje się coś nieoczekiwanego. 

Zdarzenia w powieści ulegają całkowitym odwróceniu. Wydarzenia z przeszłości sprawiają, że nic nie jest już takie same a Julie została wciągnięta niczym ogniwo łańcucha w tę dziwną grę. 
Czy Julie uda się wyjaśnić tajemnicę Celeste i jej wyobcowania?

Powieść bardzo przyjemna i powiedziałabym, że do pewnego momentu bardzo dobra. Ale to co dzieje się w ostatnich rozdziałach po prostu miażdży. Książka staje się tak nieprzewidywana, napięcie tak wysokie, że ostatnie strony chyba połknęłam wzrokiem jak najlepsze ciasto świata.

Polecam powieść nie tylko nastolatkom. To powieść, która ubogaca, wzrusza i udowadnia jak ważne są więzi rodzinne, szczerość i przyjaźń.

Niesamowita powieść, której premiera odbędzie się za 2 dni.
A ja już po lekturze mogę powiedzieć: rewelacja.






Jessica Park - autorka bestsellerowych powieści New York Timesa. Kiedy nie pisze, pasjami przegląda facebook i wymyśla nowe sposoby na pyszne frappucino


Moja ocena: 10/10
Średnia ocena z lubimyczytac.pl: 9,1/10

Średnia ocena z goodreads.com: 4/5   
  • Po przeczytaniu tej książki zyskałam 2,6 cm do akcji "Przeczytam tyle, ile mam wzrostu"
Pozostało mi jeszcze: 130,50 cm

27 komentarzy:

  1. oooj brzmi ciekawie i intrygująco:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiłaŝ mnie tą książką :) muszę sobie zorganizować czas i zacząć czytać bo od dawna nie miałam książki w ręce. A ta wydaje się interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sięgnij po nią, bo choć to młodieżowa powieść to naprawdę wkręca

      Usuń
  3. Słyszałam o tej autorce ale nie pamiętam, czy czytałam jakąś jej książkę... jeśli czyta się lekko warto zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie czytalam wczesniej ale ta jest świetna :) czyta się lekko bo w treści wstawione są statusy z fb i wiadomości mailowe

      Usuń
  4. Słyszałam coś o autorce chyba, nazwisko obiło mi się o uszy. Książka wydaje się być świetna. Z wielką chęcią po nią sięgnę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może, jeśli będziesz mieć możliwość, to naprawdę polecam

      Usuń
  5. Średnio jestem zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie, ale nie mam ostatnio czasu na czytanie książek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niektóre młodzieżowe powieści otrafią wkręcić i widzę że ta by właśnie taka była :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, ta w zasadzie nie jest typowo młodzieżowa :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. mi do tej pory tez, ale warta uwagi :)

      Usuń
  9. Super,chętnie bym przeczytała coś lekkiego,na codzien zaczytuje się w kryminałach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie Monika kupiła kolejną część kryminału.... i ma szlaban na książki bo ile można xD

    OdpowiedzUsuń