9 kwietnia 2016

Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie, Jessica Knoll

Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie, Jessica Knoll
Wydawnictwo Znak, Kraków 2016



Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie. 

Jaka ona jest? Kto nią jest?

Zanim zaczęłam czytać książkę wpatrywałam się w okładkę i próbowałam wyidealizować kogoś, kogo mogłabym określić tym mianem.
Kilka razy wydawało mi się, że jestem bliska wykreowania kogoś kto mógłby tak o sobie powiedzieć, ale zaraz okazywało się, że to tylko chwilowe i mało istotne.

Poznajcie Ani.
Dziewczyna, której jeszcze ładnych kilka lat brakuje by przekroczyć próg trzydziestu lat. Ani pracuje w wydawnictwie kobiecego, bardzo poczytnego czasopisma. Jest ambitna i potrafi dążyć do założonych celów. Nic dziwnego, że jej zarobki są wysokie.
Ani planuje ślub, pozostały trzy tygodnie by mogła wkroczyć w szczęśliwy związek małżeński.
Jej wybrankiem jest młody i przystojny a także bardzo bogaty biznesmen. 

W tej sielankowej szczęśliwości jest coś co nie daje spokojnie żyć bohaterce. Nosi ona w sobie niepokój ducha i tak naprawdę wciąż nie może być szczęśliwa. 

Trudno się dziwić, jeśli za sobą pozostawia się nierozliczoną przeszłość. Trudno być szczęśliwym jeśli ucieka się w przyszłość burząc za sobą mosty i zmieniając tożsamość.

Amy postanawia podjąć działania, by stać się szczęśliwą, choć i tak dotychczas usilnie do tego dąży. Pomóc jej w tym ma nie tylko idealne, dopięte na ostatni guzik przyjęcie weselne czy wciśnięcie się w końcu w rozmiar mniejszy niż 34. Kluczowym balsamem, który złagodzi rany ma być występ w programie dokumentalnym przedstawiającym losy Amy z czasów szkoły. 

Tifani to nikt inny jak dawna Ani. Pulchna nastolatka z mnóstwem kompleksów i kozioł ofiarny szkoły. Zdesperowana dziewczyna pragnie zyskać popularność za każdą cenę. Nie przypuszczała jednak, że konsekwencje okażą się tak piekielnie bolesne.

Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie to powieść należąca do rodzącego się gatunku chic noir. 
To gatunek gdzie bohaterka jest kobietą sukcesu, pozornie szczęśliwa, lecz z drugiej strony taka za którą wleką się demony przeszłości. Ideą chic noir jest walka o osiągnięcie wewnętrznego kompromisu, podjęcie działań i wyzwolenie się z fatum, dzięki swojej sile.

Powieść, wobec której nie da się przejść obojętnie. Hasło "444 strony, które zawładną Twoim umysłem" nie jest jedynie chwytliwym sloganem. To naprawdę powieść, którą chce się chłonąć. Niesamowita historia, która skłania do rozważań. 


Co tak naprawdę wydarzyło się w szkole? Czy Ami pogodzi się ze swoją przeszłością? Czy zdarzenia, w których uczestniczyła pozwolą jej stworzyć wymarzoną rodzinę?

Polecam, naprawdę polecam, bo to książka, którą trzeba czytać z uwagą, trzeba ją analizować i nie da się jej po prostu przeczytać.



O autorze:


Jessica Knoll przyjechała do Nowego Jorku, żeby zostać pisarką. U szczytu swojej kariery w „Cosmopolitanie” rzuciła wszystko, by napisać debiutancką powieść. Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie błyskawicznie znalazła się na szczytach list bestsellerów i została okrzyknięta najgorętszym debiutem roku



Moja ocena: 9/10
Średnia ocena z lubimyczytac.pl: 7,6/10

Średnia ocena z goodreads.com: 3,5/5 




  • Po przeczytaniu tej książki zyskałam 3,7 cm do akcji "Przeczytem tyle, ile mam wzrostu"
Pozostało mi jeszcze: 139,90 cm

29 komentarzy:

  1. Okładka ma w sobie coś co przyciąga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na żywo jest jeszcze ładniejsza, bo róża i litery sa wytłaczane :)

      Usuń
  2. Z chęcią bym przeczytała. Ostatnio wikłałam się w jakieś ciężkie, długaśne tomidła. Pora na coś lżejszego. Dzięki za polecenie :) Jak uporam się z nauką do egzaminu to z chęcią zacznę coś takiego. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta tez do najkrotszych nie nalezy, ale szybko sie czyta i przyjemnie :) lekka tez nie bardzo, bo porusza wiele trudnych problemów, ale sprawia, że fajnie jest przemyslec jakie decyzje maja wplyw na nasze dalsze zycie

      Usuń
  3. Szczerze mówiąc chyba nic z gatunku chic noir jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już gdzieś czytałyśmy recenzję tej książki i może nas nie skusiła ale nie wykluczamy, że jest dobra :) ok ale oprócz książki to kochamy te cukierki!!!! Dzis zjadłyśmy ostatnie, które miałyśmy ze świąt xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe są podobno w innym smaku, nie zrobiły u mne szaleństwa :) mam jeszcze 3 sztuki :D

      Usuń
    2. jak podeślecie adres chętnie Wam wyślę, bo byłam dziś w sklepie w którym je kupiłam i jeszcze są :)

      Usuń
    3. Hehe dziś też je dorwałyśmy xD Ale stwierdziłyśmy, ze jak mamy jeść te "normalne" słodycze to wolimy schokobonsy xD

      Usuń
  5. Mam w najbliższych planach - lubię chick noir i pokrewne kategorie (marriage thriller, domestic noir i cokolwiek, co da się pod to podciągnąć, coś w stylu Gillian Flynn) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wcześniej nie słyszałam o tym nurcie, choć teraz uświadomiłam sobie, że to moja trzecia książka.
      Bardzo przypadł mi ten gatunek do gustu literackiego.

      Usuń
  6. Tytuł brzmi ciekawie, ale sama treść już nie - nie wciąga mnie taka tematyka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tytuł jest zdecydowanie przewrotny

      Usuń
  7. mam na maks aochotę rpzecyztać tę książkę! ;D
    i pieekne panzokcie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam i dziękuję za komplement :)

      Usuń
  8. bardziej mnie zaciekawiły cukierki xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się opis - szczęśliwa kobieta, która jednak posiada tajemniczą przeszłość mającą wpływ na życie i losy. Super, że nie jest to banalna książka. Mnie też podobnie jak Kathy zainteresowały też cukierki, które strasznie lubię. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawa i na pewno nie banalna :) a cukierki do mich ulubionych nie należą

      Usuń
  10. Planuję sięgnąć, wydaje się być dobrą lekturą:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po twojej recenzji chyba ją kupię :) lub wypożyczę jak będzie dostępna :) top twoje pazurki na zdjęciu :> ? jak tak to są śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładka, historia bohaterki i też fakt, że ta książka była inspiracją do powstania nowej, polskiej marki ubrań Just Your Story. To wszystko sprawia, że naprawdę warto po tę książkę sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń