15 marca 2016

Placek fasolowy na obiad wegetariański (295 kcal)

Hej, dziś coś co chodziło za mną już od dawna.
Wszelkie fasolowe omlety i inne cuda na słodko już mi się opatrzyły, postanowiłam więc pójść najprostszą drogą i zrobić placek z patelni ale na wytrawnie. Wszak fasola w połączeniu ze słodkościami to nowość, a tu?
Klasyka w pełnym wydaniu.

Nie będę Wam sprzedawać od razu kitu, że był to najlepszy w moim życiu obiad.
Był przeciętny, tak jak nie są moimi ulubieńcami fasolowe ciacha.
Ale za to jest mocno sycący i na pewno się nim najecie i dostarczycie przy tym odpowiednią ilość białka, bez dodatku mięsa. Placek jest wegański i bezglutenowy więc dla wielu osób na tych dietach będzie ciekawą opcją obiadową

Placek fasolowy 

 Na 1 porcję:
  • puszka białej fasoli (240 g po odsączeniu)
  • 1 jajko
  • 1 białko
  • sól, pieprz, 
  • szczypta imbiru
 na górze wg. uznania
u mnie:
- rukola
- ogórek kiszony
- sos meksykański

1. Fasolę rozgnieść widelcem na jednolitą pulpę.
2. Oddzielić białko od żółtka, połączyć oba białka i ubić na sztywną pianę z solą.
3. Masę fasolową połączyć z żółtkiem, a następnie białkami.
4. Omlet smażyć na łyżce oleju kokosowego po 4-5 minut z każdej strony na bardzo wolnym ogniu.


Makro dla placka z całości składników:


Wegetariański obiad VI

Priv: 
wiem, że ostatnio was zaniedbuję ale mam masę obowiązków w pracy, w redakcji, na studiach i jeszcze do tego przedświąteczne sprzątanie oraz cztery kampanie ambasadorskie równocześnie.



42 komentarze:

  1. Brzmi mega! Muszę wykombinować wersje wegańską :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! A myslisz ze z czerwonej fasoli wyjdzie? Bo póki co mam tylko taka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, ale musisz się spodziewać bardziej burego kolorku :)

      Usuń
  3. Jeszcze nie jadłam takich placków (omletów i ciast z fasoli również) ale muszę przyznać, że wyglada bardzo smacznie :) Dziekuje za udział w akcji ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że wiele osób się zachwyca ja jednak mam nieco dystans do tego typu potraw :)
      Masz już niezłą kolekcją wpisów w akcji :)

      Usuń
    2. Ja również jakoś im nie ufam ale trzeba spróbować :)

      Uzbierało się :D

      Usuń
    3. myslę, że tego typu potrawy zwłaszcza wypieki złe nie są, ale też uważam, że np. fasolowe brownie nie dorówna temu klasycznemu

      Usuń
  4. Musiał smakować ciekawie i mieć fajną strukturę, bardzo lubię tego rodzaju dania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to był ciekawy smak, struktura dość skrobiowa :)

      Usuń
  5. Placek al'a pizza :D Lubimy tego typu posiłki :) Fasola świetnie się do takich placków nadaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miło się z takim fasolowym ciastem pracuje :)

      Usuń
  6. Ekstra! Nigdy podobnego nie robiłam. Lubię danie z fasoli. W dodatku ma niewiele kalorii. Bardzo zdrowy obiadek. Też bym zjadła z takim sosem meksykańskim - moje smaki ;) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więc musisz zrobić, a przy tym mieć świadomość że tu fasola akurat zmenia swój smak

      Usuń
  7. Pychotka, bardzo smaczne danie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Po słodkich omletach, aż nabrałam ochoty na taki placek na słono :)
    Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez mam raz faze na slodko, raz na slono

      Usuń
  9. Uwielbiam takie kombinacje <3 :) sama ostatnio placki robiłam z warzyw :) i też dobre wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy pomysł! Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Średnio przepadam za fasolą prawdę mówiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fasola w wypiekach jest meeega! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co moglabys mi polecic co na pewno mi posmakuje/

      Usuń
  13. Treściwie i na temat! Pomysł bardzo ciekawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe! Jeszcze takiego nie widziałam, a tym bardziej nie jadłam:) Fajna alternatywa dla mięsnych kotlecików:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że mogłam zaskoczyć :)

      Usuń