26 lutego 2016

Wegańska duszonka (150 kcal)

To wspaniały przepis z propozycją wykorzystaniu ugotowanych w całości ziemniaków z dnia poprzedniego.
Danie jest aromatyczne i świetnie smakuje.
Często do niego wracam.

To propozycja wegańkiego dania, ale z całą pewnością możesz do niego dodać kiełbasę: wiejską, chorizo a nawet resztki, które zostały Ci z grilla.
Możesz dodać mięso: duszoną szynkę, bądź pierś z kurczaka.


Wegańska duszonka


Na 3 porcje:
1 porcja to ok. 150 kcal
  • puszka białej fasoli
  • puszka pomidorów
  • 150 g ziemniaków
  • 60 g cebuli
  • łyżeczka ziół prowansalskich
  • pieprz młotkowany z kolendrą
  • kilka kropli limonki
1. Cebulę kroimy w półplasterki, podsmażamy.
2. Wrzucamy uprzednio ugotowane ziemniaki pokrojone w plastry bądź cząstki i obsypujemy ziołami oraz pieprzem.
3. Gdy ziemniaki sie odrobinę przyrumienią dorzucamy odsączoną fasolę z puszki i dusimy kilka minut.
4. Dokładamy pomidory, mieszamy i ponownie niedługo dusimy.

Najlepsze są z surówką z kiszonej kapusty.



Przepis dodaję do akcji Wegetariański obiad VI


Kochane godzę w ostatnich dniach pracę i uczelnię. Czasu mam mniej ale może jutro wieczorem coś wygospodaruję go by Was odwiedzić. Nie miejcie mi za złe. Miłego weekendu :*

64 komentarze:

  1. Mniam, proste i smaczne! Maize wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) dodatki można modyfikować wg upodobań:)

      Usuń
  2. kocham kiszoną kapustę, ale wolałabym zjeść naraz te 3 porcje :D Jak toż to tylko 150kcal to nie miałabym żadnych oporów :D A przynajmniej najadłabym się ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne mozna jesć i naraz :)
      ja ostatnio uwielbiam zupy więc gotuję na dwa dania :) co w tradycji mojej rodziny jest niebywałe by jeść 2 daniowe obiady, chyba, że w niedzielę... ale i tak wtedy rosół jest na śniadanie :P
      Kapusta kiszona to dla mnie najlepsze danie gdy towarzyszy mu ryba i ziemniaki :)
      Mniam właśnie dojadłam wczorajszy obiad, którego wczoraj już zjeść nie zdążyłam :D

      Usuń
    2. u mnie też zwykle jada się jednodaniowy :) Nie miałabym zresztą czasu na dwudaniowy :D Lubię kiszoną nawet samą serio :) Musiał być pyszny skoro dzisiaj go dojadasz. Ja robiłam z siostrą zupę krem z brokułów z serkami topionymi i była nie skromnie powiem pyszna :D

      Usuń
    3. hehe :) oszczednosc czasu to podstawa... bo czas to pieniadz a jedno i drugie trzeba szanowac :D
      wtedy dojadałam bo miałam zjeść w piątek, ale cały dzień na uczelni i jak wróciłam to juz nie mialam ochoty na obiad

      Ja nie przepadam za zupami na serkach bo mi potem ciezko

      Usuń
  3. Dane wygląda bardzo smacznie :) Wcale nie potrzeba tam mięsa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ale mam teraz ochotę na taka duszonkę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi i wygląda świetnie :)
    Bardzo lubię połączenie ziemniaków, fasoli i pomidorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie dania, sycące, zdrowe i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały pomysł na zdrowy i sycący obiadek!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam :) u mnie dziś były kuleczki z mięsa wołowego w sosie pomidorowym z kukurydzą, papryką, fasolą, pieczarkami, cebulą i papryką. Podane z makaronem :) Mój dziub i mamuśka byli zadowoleni więc chyba wyszło dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha. :)
    A w wersji wege zawsze można jeszcze jakieś sojowe wyroby dodać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. No proszę, wege nie musi być nudne :) Ba, może być smaczne :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepiej modyfikować przepis do swoich upodobań smakowych. Kapusta kiszona sprawdza się w wielu daniach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie spodziewalam sie ze tu bedzie stanowic dobre polaczenie a jednak...

      Usuń
  12. Lubię takie duszone warzywa, zwłaszcza w pomidorach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, sa pycha ja wlasnie mam ochote na cukinie

      Usuń
  13. Ostatnio zaczęłam zgłębiać zagadnienia związane z minimalizmem i weganizmem (póki co jedynie dietą wegańską, ale od czegoś trzeba zacząć). Dlatego taki przepis jest dla mnie super inspiracją. Jeszcze z wyliczeniem kalorii to już w ogóle bomba! :)
    Ciekawe czy pamiętasz starą blogową znajomą? Wróciłam na dobre do blogowania i odwiedzania moich ukochanych blogów, za którymi bardzo tęskniłam :) Pozdrawiam cieplutko, buziaki :* Megly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. minimalizm jest potrzebny, moje potrawy zawsze sa kilku skladnikowe :)
      powodzenia w budowaniu diety :)

      pewnie, że pamiętam :)
      nie uciekaj juz :*

      Usuń
  14. Robisz naprawdę smakowite dania

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda smacznie! tylko ja bym dodała jeszcze mięsa :)

    klikniesz u mnie? :) [ Blog ¦ Instagram ]

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda obłędnie :) Muszę wypróbować przepis.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobię coś takiego jak tylko mój żołądek się uspokoi. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię takie szybkie obiadki! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta potrawa wygląda cudownie :). Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Musi być pyszne! to zdecydowanie moje smaki ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Apetycznie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń