9 lutego 2016

Kisiel czarna porzeczka, Owocowy Kubek, Delecta

Pamiętacie jeszcze o tych mrozach, które kilka tygodni zaglądały do nas?
Ja jestem straszliwym zmarzlakiem (na dowód tego piszę właśnie notkę spod koca), i choć w domu mam 22*C to nie cierpię tej mroźnej aury i szukam sposobów na rozgrzewkę.
Czasem gdy mi zimno sięgam po kisiel, on świetnie rozgrzewa przełyk i brzuch :)

Kisiel czarna porzeczka, Owocowy Kubek, Delecta
Kisiel smak czarna porzeczka z kawałkami owoców i witaminą C
 
Kisiele Delecty pod nazwą Owocowy Kubek to jednoporcjowe desery proste do przyrządzenia w kilka chwil: wystarczy wsypać do kubka i zalać wrzątkiem.

Delecta chwali się, że kisiele Owocowy Kubek mają w sobie dużo witaminy C i największą na rynku procentową liczbę owoców. 


Bardzo lubię czarną porzeczkę, więc wybór spośród dostępnych nie był tyle wyborem marki co akurat konkretnego smaku.

Niewielkie foliowe opakowanie w którym umieszczono proszek zmieści się wszędzie, a z pewnością do torebki, mozna więc przygotować kisiel w pracy.
Na główniej kubek otoczony wieloma kuleczkami czarnej porzeczki.
Na odwrocie prócz wszystkich informacji producenta o składzie, wartościach itd. jest sposób przygotowania.

W opakowaniu znajduje się 30 g proszku, po przyrządzeniu otrzymujemy ok. 205 ml kisielu

Kisiel - proszek w konsystencji przypomina skrobie ziemniaczaną, jest bezbłędnie biały. W jego wnętrzu znajdują się kawałki suszonych porzeczek o przeróżnej wielkości. 

Zawsze intrygowało mnie to jak z białego proszku po dodaniu wody robił się kolorowy płyn.

By przygotować kisiel, proszek należy wsypać do szklanki a potem zalać go 175 ml wrzącej wody i intensywnie mieszać.

Kisiel po zalaniu uzyskuje bordowy kolor, jest gęsty, ma odpowiednią konsystencję. Na jego powierzchni pływają kawałki liofilizowanej porzeczki. 
Kisiel pachnie pięknie, odrobinę porzeczkowym sokiem, ale nie takim jaki zapach znacie z kartonu lecz takim domowym sokiem :) 
Spodziewałam się kwaśnego kisielu, ale w zamian za to dostałałam bardzo słodki kisiel.
I o ile smak jest dla mnie naprawdę wyborny, o tyle cała ta słodkość psuje efekt i sprawia, że kolejny raz już po niego nie sięgnę.

Skład: 

cukier, skrobia, syrop glukozowy, czarna porzeczka liofilizowana 3,3%, kwas cytrynowy, aromat, barwnik: antocyjany, proszek z czarnej porzeczki (cukier, czarna porzeczka, maltodekstryna, ekstrakt ze skórek winogron, witamina C

Jak sami widzicie skład cukrowy jest baznadziejny: zaczyna się od cukru a tuż za nim jest syrop glukozowy.



Kisiel czarna porzeczka, Owocowy Kubek, Delecta
Ocena: 3/6
Kupione w: Delikatesy Centrum
55 kcal/100g
113 kcal/ porcji

Cena: 1,49 zł
Czy kupię ponownie: nie wiem

34 komentarze:

  1. Jak kisiel to tylko gładki, bez żadnych skrawków i kawałków :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja zupełnie odwrotnie :) moj musi miec kawalki

      Usuń
  2. Czarna porzeczka to dla mnie tylko w postaci soczku lub świezych owoców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja ze świeżą mam mieszane uczucia, chyba, że byłaby bardzo dojrzała :) za to soki mmm :) pycha :)
      i wino -.-

      Usuń
  3. Ja akurat kisli nie lubię,nigdy nie lubiłam!Tylko budyń :p Ale mimo wszystko,szkoda,ze przesłodzili :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wręcz przeciwnie :) Budyniu jako dziecko bym nie przełknęła, a teraz po prostu mogę zjeść, ale nie jest to coś co lubię :)

      Usuń
  4. jadłam wszystkie smaki! Ale mnie nie zachwyciły. Ale kisielki bardzo lubię i często je sobie gotuje! Po pół litra od razu :D Kiedyś nawet codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hardkor:) ja jeszcze kupiłam jakiś inny ale nie wiem... hmmm owoce leśne? musiałabym zajrzeć do szafki :) ale póki co nie mam na niego ochooty, ja akurat jem taki kisiel sporadycznie :)

      Usuń
    2. nic nie poradzę, bardzo lubię kisiele. Ale bardziej te gotowane jednak :)

      Usuń
    3. już nie w takim stopniu... a nawet o wiele mniej. Choć ostatnio pokochałam na zimno :)

      Usuń
    4. oj na zimno chyba bym nei przełknęła :)

      Usuń
    5. jest pyszny, uwierz mi. A z galaretką w środku był hitem u mnie w rodzince :)

      Usuń
    6. z galaretką? zadziwiasz...

      Usuń
    7. czy ja wiem... ten przepis był z tyłu opakowania galaretki albo budyniu xDD

      Usuń
  5. Ciekawe dlaczego nie da się takiego kiślu zrobić bez tych wszystkich cukrów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. da się, ale domowym sposobem, sęk w tym, że mi rzadko chce się robić takie domowy :)

      Usuń
  6. Ja już tak dawno nie jadłam kiślu, a nawet niedawno kupiłam i zapomniałam :P Smak wydaje się pyszny, ale nadmierna słodkość pewnie i mi wszystko by popsuła :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wybierając ten smak kierowałam się jedynie doznaniami, myślałam, że będzie fajnie kwaskowy i nawet nie spojrzałam na przecukrzony skład... a szkoda...

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. nie przepadam za takimi kisielami

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jakoś nie lubię tych gotowców do kubeczków i wolę ugotować taki duży kisiel, a potem podzielić się z rodzinką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja często nie mam się z kim podzielić i musiałabym wyrzucić, a dodatkowo te kiśle z dużej paczki strasznie ciapią ganek i miseczkę :)

      Usuń
  10. Pamiętamy, że kiedyś miałyśmy fazę na kisiele. Szczególnie kiedy trwał okres biwaków :P
    Czasem ma się ochotę na taki kisielek ale już teraz robimy go same z mąki konjac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i z owoców? czy z soku, kompotu?

      Usuń
    2. Z soków świeżych i pasteryzowanych ale bez cukru ;)
      lubimy dodać do niego świeże owocki :D

      Usuń
  11. Kisieli nie lubię ale zapraszam do mnie :D

    http://belfertestuje.blogspot.com/2016/02/hipp-klub-mojego-maluszka.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja siostra kocha a ja już niekoniecznie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też od czasu do czasu jak mnie najdzi eochota :)

      Usuń
  13. Uwielbiam czarną porzeczkę ^^, jednak kisiel mnie jakoś mnie przekonuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak racja, tu akurat nie ma szalenstwa smaku

      Usuń