10 stycznia 2016

Wrapy na dwa chapy (100 kcal)

Totalnie ześwirowałam tytułując notkę :)

Przepis już kiedyś wykorzystywałam, jednak teraz zrobiłam inaczej, kilka wersji :) Inspiracją była dla mnie  Martyna z bloga Just Be Fit Be Strong i jej przepis na Idealne mini wrapy na imprezę.

Ja zaserwowałam je na sylwestra, Ty już nie masz okazji. Ale czemu by nie podać ich na imprezie karnawałowej, albo w Walentynki, albo na ostatki?

Wrapy na dwa chapy 


Na 20 wrapów:

* 2 naleśniki tortilli klasycznej
* 2 naleśniki tortilli pikantnej
* 1 op. twarożku domowego Grani z Piątnicy o smaku naturalnym (150 g)
* 2 ząbki czosnku
* 12 liści sałaty masłowej
* 8 plastrów sera Gouda
* 6 niewielkich plastrów salami
* 4 plastry schabu czosnkowego
* 3 plastry fileta z indyka Specjał z z Indykpolu
* 3 plastry wędliny sojowej
* 1/2 papryki czerwonej
* 1 niewielki ogórek gruntowy

Potrzebujemy jeszcze wykałaczek do spięcia :)

Będziemy robić 4 warianty
  1. Serek mieszamy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, delikatnie by nie zbić puszystości. 
  2. Smarujemy serkiem każdego wrapa. A na serek układamy po 3 liście sałaty. 
  3. Przygotowujemy warzywa krojąc paprykę w 1-2 cm słupki a ogórka wzdłuż na 4 części. 
  4. Na poszczególne wrapy nakładamy inny rodzaj wędliny. 
  5. Na mięsnych wersjach układamy paprykę, na sojowej ogórka. (Uwaga! W zależności od tego czy warzywa ułożymy na zewnętrznej krawędzi czy na całej powierzchni otrzymamy inny układ, wg. mnie ładniej wyglądają te, które mają paprykę w środku, więc musimy ułożyć warzywko na brzegu).I rolujemy jak naleśnik. 
  6. Każdego wrapa kroimy na 5 części i przekłuwamy wykałaczką. 
Możecie zrobić sobie lekki dresing czosnkowy lub jegourtowy, ale moim zdaniem świetnie smakują też solo :)

Tortilla z salami 1 mini-wrap ma ok. 110 kcal
Tortilla ze schabem  1 mini-wrap ma ok. 100 kcal
Tortilla z filetem  1 mini-wrap ma ok. 90 kcal
Tortilla z wędliną sojową   1 mini-wrap ma ok. 100 kcal

 Wspomnienie sylwestrowego stołu. 
Postawiłam na przekąski, bo po świętach miałam dość ciężkich sałatek, pieczonych mięs czy ciasta. 


_____________
Priv:

Wróciłam z Kielc i padłam. Mam podwyższoną temperaturę i ćiśnienie a w dodatku tętno 101, co u mnie jest zadziwiające, bo zazwyczaj mam 50-55. 
Leżę więc i kończę notkę z przedpołudnia. Ja i Liliana ślemy pozdrówki i idziemy w spanko :)

Kamera z laptopa wymiękła :D
Niskokaloryczny styczeń 2016

24 komentarze:

  1. ależ śliczna z Was parka <3 A koty kocham :3 Jestem kociarą :) Oj tytuł wymiata :D A takie 100kcal z przyjemnością bym chapsnęła, a nawet poczwórną porcję xD Miałaś rozpustę na Sylwka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wypoczywaj kochana! Ty z Kielc, a ja do Torunia... jestem w pociągu. Oby i mnie nic nie dopadło. Dbaj o siebie... i kinie ;D

      Usuń
    2. Dziękuję :) Dzis na szczęście mam wolne w pracy, więc odpoczywam :)
      A Ty w domku wypoczęłaś?

      Usuń
    3. dla mnie domu nigdy nie jest za dużo, już bym wracała :)

      Regeneruj się jak najwięcej :)

      Usuń
    4. znam to doskonale :)
      jak studiowałam, to nawet gdy dowiedziałam się, że odwołali mi zajęcia kolejnego dnia, to potrafiłam się spakować w 5 minut i biegiem oby zdążyć biec na ostatni autobus :)

      Usuń
  2. Wyglądają smakowicie i to bardzo;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna jesteś... Ty i Twój kociak ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super ! Częśto robię tortillę ale takiego przepisu nie znałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja do niedawna też głównie robiłam standardowe z kurczakiem, cóż jak się ma w domu wygłodzonych fanów piersi (kurzej:P) to ciężko się kobiecie przebić : P

      Usuń
  5. Też kiedyś takie zrobiłyśmy ale nieco nam popękały (ciasto zepsułyśmy xD)
    Ale i tak było smacznie a Twoje pewnie cieszyły się wzięciem na imprezce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może zbyt dużo farszu? ja jak robię klasyczne wrapy, to moj narzeczony zawsze chce takiego wypasionego, a on zawsze pęka :P

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. trzeba zrobić :) bo sie ekspres robi :)

      Usuń
  7. Smacznie i szybko :) Ale pikantnej wersji tortilli jeszcze nie widziałam ;)
    Szybkiego powrotu do zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam w biedronce, prócz tych standardowych były w trochę innym opakowaniu właśnie takie pikantne i pełnoziarniste :)

      Usuń
  8. świetny pomysł! takie wrapy to i na imprezkę, ale i pracy na przegryzkę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację, nawet ostatnio się zastanawiłam czy nie zapakować :) ale w następnym tygodniu na pewno będę mieć takie śniadanko :)

      Usuń
  9. Cieszę się, że byłam dla Ciebie inspiracją! :) Twoje wyglądają równie świetnie i chętnie bym je chapnęła! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo lubię twoje cuda :) więc bądź nią częściej :))

      Usuń