6 stycznia 2016

Piernik kanadyjski (280 kcal)

W zasadzie jest już po świętach, ale chciałam Wam pokazać przepis na piernik - najlepszy - pieczony od lat w moim domu. Wiecie, to ten z serii takich, które gdy ktoś spróbuje, od razu bierze przepis. I tak już podobnie jak w przypadku tego sernika  - gdzie bym nie była na święta, to zawsze są te dwa klasyki: u mamy, u babci, u teściowej, u sąsiadki, ciotek-klotek - słowem wszędzie.
Czy u Was przepis jest znany?

Miałam okolicznościowo dodać już post przed kolejnymi świętami, ale w ramach akcji durszlakowej pojawia się dziś :)

Piernik ten jest mięciutki i dzięki temu pyszny, zupełnie inny w konsystencji niż tradycyjne pierniki :) 

Piernik kanadyjski

Przepis na standardową prostokątną blachę (np. 39x24)
1/35 ciasta


Ciasto: 
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka miodu
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka esencji z herbaty (zaparzyć z 3 łyżeczek herbaty liściastej)
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • 2 op. przyprawy do piernika
  • łyżka ciemnego kakao
 Jajka ubić z cukrem. Dodać resztę składników, prócz mąki, którą dodajemy na koniec. Zmiksować. Upiec 3 placki.

Budyń do masy:
  • 2 szklanki mleka
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
Ugotować budyń i wystudzić.

Dodatkowo
  • kostka margaryny
  • sok z z 1/2 cytryny
  • powidłą
Utrzeć 1 margarynę, dodać dok z cytryny.

Na placek położyć 1/2 dużego słoika powideł, rozsmarować 1/2 część masy, przykryć plackiem i czynność ponowić. Przykryć plackiem, polać polewą, posypać cukierkami.

Polewa kakaowa

  • 2 łyżki wody
  • 1/2 kostki margaryny
  • 3 łyżki ciemnego kakako
  • 1/2 szkl. cukru 
Gotować do uzyskania odpowiedniej konsystencji stale mieszając





Dobrze wypieczone święta

32 komentarze:

  1. Wprawdzie mam już domowy przepis na piernik, które piecze sie u nas od lat ale to nie oznacza żeby nie spróbowac Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem warto wyprobowac, moze nie koniecznie na swieta, lecz kiedys na niedzielę tak po prostu :)

      Usuń
  2. Lubię pierniki ^_^ Może na dniach spróbuję tego przepisu!
    Książka dotarła do Cb? Miałam pisać mail, ale mi wyleciało totalnie z głowy! :*

    www.majkabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dotarła, miałam pisać, zrobiłam zdjęcie na dowód,ale ciężko mi było znaleźć czas, żeby je wysłać :)
      Dziękuję :))

      Usuń
  3. nie ma przypraw korzennych łiiii ^^ Oj przepis zapisuję! Szukałam jakiegoś dobrego piernia na Święta, szkoda, że dopiero teraz mam przepis :D Ale na wiekanocne się zrobi! No dobra może na ferie po sesji się zabiorę :D Apetycznie wygląda... no i jest bez przypraw! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest przyprawa do piernika, bo w końcu piernik musi miec zapach piernikowy
      znów zaginasz czaoprzestrzeń, będziesz piekła piernik na wielkanoc :)

      Usuń
    2. a no faktycznie, tak to jest jak się przeleci oczami po składnikach :) Nie mogę im ufać :D Nie dodam jej, jedynie może cynamon jeżeli trzeba będzie :D Może wcześniej zależy xDD

      Usuń
    3. pojechałaś mi... ja pierniczę xD

      Usuń
    4. wiem suchar jak stary piernik :D

      Usuń
    5. złe nawyki we mnie korzenisz :D

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. dziekuje :)zdjecia nie najepsze, bonie byly przygotowane pod przepis :)

      Usuń
  5. Wygląda smacznie, kanadyjskiego jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O takim pierniku nie słyszałam, wygląda bosko! Szczególnie te warstwy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w regionie jest bardzo popularny, ale internet o nim milczy :)

      Usuń
  7. Świetnie wygląda taki warstwowy piernik. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O taki z kremem to bym zjadła :) z miłą chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszedł genialny, uwielbiam pierniki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, ja co prawda niektóre pierniki :) ale ten jest pycha :)

      Usuń
  10. Nie znamy tego piernika ale baaardzo chętnie byśmy zjadły po kilka kawałków :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Włączyłabym go do kategorii ,,ciast piernikopodobnych" gdyby taka była, bo jednak esencją prawdziwego Piernika są przyprawy korzenne, których tu brak. :<
    Mimo to wygląda ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w zasadzie jest przyprawa do piernika, która jest scaleniem wszystkich korzennych :)

      Usuń
    2. A n to przepraszam, nie zauważyłam tego. Szpilka mnie trochę zmyliła. ;-;
      Dlatego też nosze okulary. xD

      Usuń
    3. aaaa nico się nie stało :P też jestem ślepa, noszę soczewki :D

      Usuń