8 stycznia 2016

Cukierki Dumle Original, Fazer

O tych kultowych cukierkach z mojego dzieciństwa pisałam już przy okazji batona Dumle Snacks, który powstał na bazie tych właśnie cukierasów, ale zupełnie inaczej smakujących.

Będzie rzeczowo, bo jak się po wielu latach okazało te kultowe cukierki nie są już tak wspaniałe jak kiedyś i nie chodzi tu o smak, ale chyba bardziej o magię tych dziecięcych lat, gdy Dumle były słodyczem z wyższej półki niż tradycyjne kukułki.

Obecnie cukierki (jak i minibatoniki Dumle Snack) można dostać w Biedronce. 

Cukierki Dumle Original, Fazer
Miękkie toffi w czekoladzie mlecznej

Cukierki z tego co pamiętam dawniej dostępne były wyłącznie pakowane w torebeczki w czerwonym kolorze z napisem Dumle i granatowymi wstawkami.
Te kupiłam w przybytku owadziego dyskontu, na wagę. Dawniej to chyba nie było możliwe.
Cukierek zawinięty jest w czerwony papierek z napisem Dumle, który to napis stworzony był czcionką iście nowatorską jak na lata 90te.




Cukierek ma kształt prostokąta o zaokrąglonych brzegach. 
Z zewnątrz oblany jest lekko matową czekoladą w kolorze raczej ciemnego brązu.


W środku widoczny jest jaśniejszy niż czekolada karmel w kolorze miodowym. Pachnie słodkim toffi i zdecydowanie ładnie pachnącą mleczną czekoladą. 
Czekolada jest miękka jakby troszę plastyczna pod naporem noża się łamała na kawałki. Słodka, mleczna bardzo dobra. Szybko rozpuszcza się w buzi. 
Kamel jest zbity, ale nie należy do twardego karmelu. Powiedziałabym, że jest raczej miękki, ale zupełnie nie lejacy o stałej konsystencji. Bardzo łatwo się go kroi nożem, jak masełko :) W buzi się nie rozpuszcza a ciumka między zębami, ja nie lubię tego uczucia obklejanych zębów. Całość jest strasznie słodka i ulepkowata. 
Niestety cukierek smakiem jest już dla mnie rozczarowujący i pozbawiony dziecięcej magii, ale wciąż kultowy.

Skład:
syrop skrobiowy,cukier,olej roślinny utwardzony,mleko w proszku pełne,masło kakaowe,serwatka w proszku,miazga kakaowa,mleko,mleko w proszku odtłuszczone,sól,emulgator (lecytyna sojowa),aromaty





W 100g
W 1 cukierku (8 g)
Wartosc energetyczna:
475 kcal
38 kcal
Bialko:
3,4 g
0,3 g
Weglowodany:
66 g
5,3 g
Tłuszcz:
21 g
1,7 g



W 100 gramach cukierków Dumle jest 475 kalorii
1 cukierek Dumle ma 38 kcal.

Dumle Original, Fazer

Ocena: 4/6
Kupione w: Biedronka
475 kcal/100g
38 kcal/1 cukierek (8 g)

Cena: ok. 39,90 zł 
Czy kupię ponownie:Pewnie jak będę w Biedronce to nie ominę :P 



A teraz BONUS przepis na Brownie Dumle 

 

34 komentarze:

  1. Wieki ich nie jadłam, do dziś pamiętam ten smak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :) Takich smaków się nie zapomina :)

      Usuń
  2. Pamiętam je z dzieciństwa ale nie pamietam czy jadłam :) Jak byłam dzieckiem to reklama tych cukierków bardzo mi się podobała ;)

    ,,,,,,,,,
    Gdyby nie ten chrzan pasta najprawdopodobniej byłaby mdła ;) Według mnie on nadaje smaku - nie wypali dziury w żołądku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa.. pokazywałaś mi już tą reklamę :) ja jednak bardziej pamiętam cukierki niż spot :)

      Usuń
    2. A ja muszę kupić na wagę te cukierki :)

      Jeśli trafisz na przecenę możesz kupić:)

      Usuń
  3. Ach Dumle! Uwielbiam je, ale batonik Dumle to porażka :( Zdecydowanie smak dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę cukierki, ale jakoś nie zachwyciły mnie tym razem tak jak w dziecinstwie

      Usuń
  4. hahaha bonus to kara na pokuszenie! :D

    Wiesz co !? Jesteś niemożliwa! Jak zobaczyłam wczoraj to co na fb wyrabiałaś to aż zbladłam... Iść i tylko Cię udusić :D Ależ masz pomysły ;)

    Co do dumli, moja siostra kupiła mi z biebry na wagę parę, ale nie do recenzji tylko do delektowania się, więc porównam sobie smak z przeszłością ^^

    Zdjęcia śliczne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie wygląda to brownie, ja ogólnie lubię brownie :P
      Haha, no o kim innym mogłam pomyśleć jak nie o Tobię :P Ale chyba wyszło z nich skąpstwo, bo nic nie odpisali :P
      Swoją drogą Biedra coraz ciekawiej wrzuca na luz :P

      Usuń
    2. zgadzam się z biebrą, ale nie tylko na luz, również w ofertę wiele produktów: w tym limitki, zagraniczne żarcie, zdrowe, ekologiczne, oryginalne, kosmetyki, sprzęt, książki... Biedronka kurde, w ogóle się stara :D

      A czego się spodziewać i tak dobrze, że nas nie zablokowali! Co do brownie, nie robię odkąd sama spałaszowałam pół blaszki :)

      Usuń
    3. A pamiętam czasy Biedronki gdy cokolwiek zjadłam z tamtąd przepłacałam bólem brzucha i haftowaniem :)

      Usuń
    4. ooo dobrze, że ja tak nie miałam... jedynie z Lider szajsa :D Albo Championa :)

      Usuń
    5. hehe, a to akurat tyczyło się krokietów, sosu Aspiro :) teraz zjadłam po latach Aspiro i o dziwo nie walił octem i nic mi się po nim nie działo, czyli na plus, ale za to kupnych krokietów nigdy juz nie zjem.
      Natomiast w ruskich pierogach za czaow studenckich znalazłam kulę papieru w nadzieniu :)

      Usuń
  5. Ja z dzieciństwa ich nie pamietam, w ogóle nie wiem czy kiedykolwiek jadłam cukierki dumle. Zawsze kojarzyły mi się z zagranicznym przysmakiem :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, nie powiem Ci gdzie można je było kupić, bo nie wiem. Zawsze tata nam je kupowal

      Usuń
  6. Mmm Dumne to pamiętam z dzieciństwa :D

    Zapraszam po Nowym Roku:)

    http://belfertestuje.blogspot.com/2016/01/nowy-rok-nowe-testowania.html

    OdpowiedzUsuń
  7. lubiłam je pomimo, że zaklejały wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. strasznie kleją się do zębów, jak ktos dawno nie odwiedzał dentysty, to ma problem :D

      Usuń
  8. A ja właśnie ich nie lubię. :D Nie jadłam co prawda od... dzieciństwa, ale dla mnie ta czekolada jest za gorzka, a nadzienie też ma w sobie coś dziwnego, alkoholowego. :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm... a dla mnie znowu karmel za słodki :D

      Usuń
  9. Pamiętam te cukierki Dumle, już dawno ich nie jadłam. :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są w Biedronce, więc jak chcesz powtórzyć ten smak to musisz się wybrać :)

      Usuń
  10. Faktycznie, różnią się od tych jakie pamiętam z dawnych lat, ale mi wciąż smakują :)
    Ja też nie lubię, jak cukierki obklejają zęby :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja różnicy w sume nie widzę, jedynie preferencje smakowe mi sie z zmieniły

      Usuń
  11. Uwielbiam je! Ostatnio w Biedronce nie mogłam przejść obok nich obojętnie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja już skosztowałam i więcej nie kupię :P

      Usuń
  12. Dumle to nasze ulubione cukierki z dzieciństwa :D Ale jak do nich wróciłyśmy po latach to za przeproszeniem tyłka nam nie urwało :P Ale i tak chętnie byśmy je zjadły :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dumle... moja ulubiona słodkość jak byłam mała ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę więc, że to nie tylko moje wspomnienie dzieciństwa ;)

      Usuń