12 grudnia 2015

Korzenne ciasteczka na Boże Narodzenie (35 kcal / sztuka)

Niedługo zabieram się za pieczenie ciasteczek.
Są świetne, ponieważ mogą spokojnie leżeć i leżeć i nic się im nie dzieje.
Ja piekę je około tydzień przed świętami, bo uważam, że najlepiej rozłożyć sobie pracę.
Jednego dnia piekę ciasta a na drugi dzień dopiero ozdamiam(y) /bo angażuje sie w to kilka osób conajmniej/

Zdjęcia pochodzą z folderu "grudzień" z roku 2011 :D
Potem jakoś nigdy ich nie fotografowałam, a obowiązkowo co roku u mnie goszczą.

Koniecznie zróbcie dziurkę w ciastkach, żeby powiesić je na choince


Korzenne ciasteczka na Boże Narodzenie





Przepis na dużo dużo ciasteczek od 100 do 120 :)

  • 500 g mąki
  • kostka margaryny 
  • 200 g cukru pudru
  • 0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 duże opakowanie cukru waniliowego (16 g)
  • 1 duże opakowanie przyprawy do piernika (40 g)
  • 2 jajka
  • po 1 łyżeczce imbiru, cynamonu, 
  • 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • szczypta pieprzu


Na stolnicę wsypać mąkę, proszek, cukry oraz wszystkie przyprawy. Wymieszać.
Miękką margarynę pokroić i dodać do suchych składników. Za pomocą noża o długim ostrzu siekać margarynę wraz z suchymi składnikami do momentu aż margaryna będzie miała formę małych kawałków. Zagarnąć i zrobić dołek, do któego wbić jajka.
Szybkimi, sprawnymi ruchami zagnieść ciasto.
Podzielić na porcje np. na 4 części. 3 schować do lodówki a jedną do zamrażalki (by rzyspieszyć proces)
Ciasto z zamrażalki rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm. Wycinać kształty.
Tak samo postąpić z kolejnymi porcjami. 
UWAGA: Jeśli ciastka mają być wieszane na choice uprzednio wcześniej trzeba zrobić dziurkę słomką w odpowiednim miejscu.
Układać na blasze, piec 15-20 minut

Ozdabiamy całkowicie wystudzone ciastka.


44 komentarze:

  1. zdjęcia mimo, że mają trochę czasu są super :D A z tym rozkładaniem pracy jak najbardziej pochwalam! Mniejsze prawdopodobieństwo na kiszkę xDDD 35 kcal!? Biorę z hmmm... wszystkie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz już się z siostrą wzięłyśmy za ciasteczka popołudniem i chciałyśmy zrobić wszystko na raz. I w efekcie poszłyśmy spać po północy a na podłodze było mnóstwo lukru i kolorowych posypek - ale słowo, nie miałyśmy sił już tego uprzątnąć :D

      Usuń
    2. I wcale mnie to nie dziwi ;) Też bym padła, nawet z pomocą siostry ^^

      Usuń
  2. Kocham takie ciasteczka, od razu wprowadzają w przyjemny klimacik świat. :-)

    OdpowiedzUsuń

  3. Ja od rana dalej wena twórcza więc zapraszam na smakowitą recenzję :) Akurat w temacie ciasteczek :D

    http://belfertestuje.blogspot.com/2015/12/swiateczne-ciasteczka-dr-oetker.html

    OdpowiedzUsuń
  4. P.S Koniecznie wrzuciłam Cię już do linków, aby nic nie przeoczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. zgłodnialam :) Zapraszam na rozdanie http://madziakowo.blogspot.com/2015/12/rozdanie-wygraj-paletke-zoeva.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Wbijam :) Tam gdzie są rozdania, tam jestem i ja !

      Usuń
  6. Jejku, świetny przepis!!! One naprawdę mają tak malutko kcal? :ooooo
    Robię je! Dziękuję! :)
    http://rena-uchiha.blogspot.com/2015/12/swieta-prezenty-opatki-i-pierogi-z.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są niewielkie więc też kcal nie mają jakoś zbyt wiele. W zasadzie można kombinować z innymi słodzikami, jednak ja nie mam aż tak dużego doświadczenia więc nie doradzę

      Usuń
  7. Fantastyczne, nigdy nie robiłam :) ale bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawy troszkę jest ale warto, choćby dla pięknie przystrojonej choinki

      Usuń
    2. To prawda, żadna bombka nie nadrobi za naturalną ozdobę :)

      Usuń
  8. Uwielbiam korzenne ciasteczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobię koniecznie na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochwal się jak zrobisz :) Pewnie łądniej ozdobisz niż ja, ale artysta ze mnie marny :D

      Usuń
  10. Mniam, wyglądają smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę z ozdabianiem jeszcze jestem na bakier :)

      Usuń
  11. Tak bardzo kocham korzenne ciastka, że nawet sobie nie wyobrażasz :) I sądzę, że najlepiej je jeść właśnie jesienią/zimą, bo inaczej odbiera im się klimat. Niedawno dostałam paczuszkę Sante od Pand, więc będę wesoło chrupała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to odpada Ci pieczenie :) przyznam się, że ja też zastanawiałam się w pewnym momencie czy nie kupić

      Usuń
  12. Te ciasteczka są idealne - iście świąteczne ;);)
    Ja wczoraj piekłam piernik :) To ten z tych "twardszych" ale dość szybko mięknących :) Na dwa dni przed Świętami tylko przełożę go powidłami i poleję czekoladą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My robimy piernik kanadyjski, bardzo pulchniutki przekładany kremem powidłami z polewą kakaową. Pysssny :)

      Usuń
    2. Ja mam jakiś rodzinny przepis na piernik :) On z dnia na dzień jest coraz bardziej miękki :) A w tym roku wyszedł miękki zaraz po upieczeniu :) Ale to moze zasługa tego, ze piekłam z podwójnej porcji i wyszedł ciut wyższy :)

      Podasz przepis na swój piernik ? ;)
      ................
      Ja z kalendarza nie korzystam :) W Biedronce zawsze są jakieś ;)
      Takie magazyny z reguły są bardzo drogie ;/
      No właśnie to jeszcze nie to - brakuje tej magii. Moze gdyby spadł śnieg byłoby inaczej ? ;)

      Usuń
    3. Przeps na standardową prostokątną blachę :

      Ciasto:
      3 szkl. mąki
      1 szkl miodu
      1 szkl oleju
      1 szkl esensji z herbaty (z 2 torebek)
      4 jaja
      3/4 szkl. cukru
      2 łyżeczki sody
      1 op. przyprawy do piernika

      /Jajka ubić z cukrem, dodać resztę składników. Na koniec dodać mąkę. Upiec 3 placki/

      Masa:
      2 szkl mleka
      2 łyżki mąki pszennej
      2 szkl. mąki ziemniaczanej
      1/3 szkl. cukru
      1 cukier waniliowy

      /Ugotować budyń i wystudzić.
      Utrzeć z kostką margaryny i sokiem z cytryny/

      Placek - powidła - masa - placek - powidła - masa - placek - polewa

      Ja polewę robię na oko :) Mniej więcej 1/2 kostki margaryny i wsypuję w zależności od intensywności ok 5 łyżek kakao i 3 łyżki cukru pudru

      Usuń
    4. Dziękuję :) Jesteś kochana <3 Na polewę mam domowy przepis :) Zawsze na maśle :)
      ...........
      Gdyby kalendarz był mi potrzebny pewnie bym kupiła ;) Zawsze w Biedrze był taki z Kubusiem ale w tym roku nie bedzie ;/

      Usuń
    5. Na maśle, ale podobnie się robi jak mój? bo niektórzy robią np, na śmietanie lub mleku

      Usuń
  13. Ooo kochamy domowe ciasteczka korzenne :D A najbardziej wielbimy ten zapach i nastrój podczas ich pieczenia :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmmm, pyszności! Chętnie wypróbuję ;)
    P.S. Klaudio, prześlij proszę dane do wysyłki nagrody na mail, taki jak zaznaczony w wynikach, a nie poprzez facebook, muszę przestrzegać regulaminu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja Droga a u mnie dzisiaj znów smakowicie :D

    http://belfertestuje.blogspot.com/2015/12/witajcie-dzis-chciaam-was-zachecic-do.html

    Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne dekoracje ;)
    Ja robię zawsze pierniczki na maśle, a do margaryny podchodzę sceptycznie, ale całościowo bardzo mi się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja rzadko używam tłuszczów tego typu, więc raz na jakiś czas nie neguję

      Usuń