25 grudnia 2015

Dumle Snacks, Fazer

Pamiętam czasy z dzieciństwa gdzie zabijaliśmy się toffikowe cukierki stale zmieniając faworyta z Dumle na Eclairs.
To były czasy gdy cukierki te wydawały się nam takie nowoczesne na tle polskich Kukułek czy Irysów. Miały ładne papierki i jak tata przywoził nam je z delegacji to święto było dla wszystkich dzieci w domu i po sąsiedzku.

Dziś batonikowe wersja Dumle

Dumle Snacks, Fazer 
Czekolada mleczna z chrupkami ryżowymi i piankowym nadzieniem karmelowym



Dumle Snacks mają tę samą szatę graficzną co kultowe cukierki z dzieciństwa.
Na głównej mamy sporej wielkości napis, mały przekrój batonika i logo producenta.
Na odwrocie informacje na zadruku są w języku niemieckim, natomiast batonik ma polską wlepkę, więc wszystko co w miarę najważnijsze na niej sie znajduje.

Ubolewam jedynie nad tym, że wlepka przesłania wartości kaloryczne, ale może i z tym sobie jakoś poradzimy.

Batonik o wadze 40 g czyli raczej standardowy jak na europejskie normy :)

Dumle Snacks to podłużny batonik, który na wierzchu oblany jest mleczną czekoladą, kolor średniobrązowy, typowy dla innych mlecznych czekolad.

Batonik na swojej powierzchni posiada nieregularnie usiane pagórki które są niczym innym jak dmuchanymi ryżowymi nasionkami. 
Niektóre spośród nich w starciu z opakowaniem postradały czekoladę.
Wygląd nie jest przez to perfekcyjny i nie jest to żadne małe dzieło sztuki :D
Wewnątrz w przekroju wygląda o wiele lepiej niż na zewnątrz. Podstawa batonika to delikatna warstwa czekolady mlecznej. Na tej bazie ułożony jest podłużny karmelowy wkład. Mocno zbity o jednolitej konsystencji. Dość twardy lecz pod nagryzem rozdzielający się w karmelowe nacieki. Tuż nad karmelowym wkładem umieszczone zostały dmuchane ziarenka ryżu, są one ze sobą połączone delikatnym karmelowym klejem i mleczną czekoladą.
Przekrój zupełnie nie przypomina znanych cukierków. Ba, nawet karmel jest inny całkowicie. Czekolada bardziej twarda, a karmel? Całkowicie inny. W cukierkach był ciągnący się i lekko upłynniony tu w bardzo stałej postaci.
Jeśli miałabym porównać jego wygląd to jest bratem ciotecznym ciastek jeżyków.

Batonik Dumle pachnie mocno mleczną czekoladą z aromatem toffi. I tu także jest to typowo "jeżykowy" zapach, nic z tych dawnych cukierasów Dumle tu nie ma.

Czekolada naprawdę pyszna w smaku. Słodka, pełnomleczna. jednak troszkę twarda. Kulki ryżowe są raczej chrupkie, spodziewałam się miękkości jak w ryżu preparowanym, jednak tu ewidentnie są czymś wzbogacone. Sam karmel na pewno przypadnie do gustu amatorom. Dla mnie jest za słodki i bolą dziury w zębach (na przeglądzie bylam w marcu i chyba niedługo trzeba by sie wybrać).

cukier, syrop skrobiowy, mleko, mleko w proszku pełne, masło kakaowe, olej roślinny utwardzony, ryż, mąka, serwatka w proszku, miazga kakaowa, mleko w proszku odtłuszczone, sól, białko ryżowe, jęczmienny wyciąg słodowy, emulgator (lecytyna, np. soja), aromaty

w składzie nie ma żadnych niepokojących składników


100 g batonika Duble to 477 kcal
W 1 batonie Dumle Snacks o wadze 40 g jest ok. 190 kcal


Dumle Snacks, Fazer
Ocena: 4/6
Kupione w: Żabka
477 kcal/100g
190 kcal/1 baton (40 g)

Cena: ok. 2,99 zł 
Czy kupię ponownie: Nie wiem 


33 komentarze:

  1. Jadłam go kiedyś i bardzo mi smakował. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za karmelem nie przepadam wiec dlatego jest dla mnie tylko ok. :)

      Usuń
  2. Pamiętam Dumle z dzieciństwa, i nie wiedziałam że na rynku jeszcze są

    OdpowiedzUsuń
  3. o matko! jadłam je na kilogramy w dzieciństwie *____* Kochaliśmy całą rodziną najbardziej czekoladowe, ale był na nie szał, a później zniknęły bez śladu :< Ten batonik jadłam rok temu w wakacje nad morzem... baaaaaaaardzo mi smakował <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w rossmanie są na półce przed kasą, sprawdź, bo u Ciebie pewnie też :)

      Usuń
    2. W rossamnnie przed kasą jest wiele pysznych rzeczy, ale i obrzydliwych :D

      Usuń
    3. ja szczegolnie lobie dzial healthy :)

      Usuń
    4. ja też go ,,łopię" :D

      Usuń
    5. o faaaak, co to miało być :D sama nie wiem xD mam nadzieję, że nie "lóbię" :D

      Usuń
  4. Kiedyś uwielbiałam dumle <3 Wesołych i pełnych uśmiechu Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam reklamę tych cukierków ale to czy je jadłam już nie ;P
    https://www.youtube.com/watch?v=V9_0qJI6QDo
    Spróbowałabym takiego cukierka za nim kupiłabym batonika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś mi świta ta reklama ale nie do końca :)

      Usuń
  6. Lubię wszelkiego rodzaju batoniki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj jak ja dawno nie jadłam dumle.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie to istna cukrowa katastrofa ;) Lubię Dumple, ale ten batonik to niestety niewypał.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętamy, że jadłyśmy ale w ogóle nie możemy sobie przypomnieć jak nam smakował... wiemy tylko, że był dobry bo te niedobre rzeczy pamiętamy długo :P

    OdpowiedzUsuń
  10. O nie, dumle to nigdy nie była moja bajka. ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubilam bedac dzieckiem, teraz juz nie lubie

      Usuń
  11. Kiedyś to były moje ulubione słodycze!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm pychota :) uwielbiam karmel :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli to batonik w sam raz dla Ciebie :)

      Usuń