11 listopada 2015

BA! 5 orzechów, Bakalland (wersja mini)

Kolejna recenzja batonika z kategorii musli.
Tym razem lubiany przeze mnie Bakalland.

Batoniki te można dostać co jakiś czas w ofercie Biedronki w cenie 19.99 zł/kg albo w dużych hipermarketach w opakowaniach po 10 sztuk w paczce.
Oczywiście występuje też pełnowymiarowa wersja.

Ja dziś biorę pod lupę 5 orzechów, natomiast wariantów jest naprawdę bardzo dużo (5 bakalii, 5 owoców tropikalnych, 5 owoców leśnych, 5 ziaren z miodem, banan, morela, śliwka, żurawina i pomarańcza)


BA! 5 orzechów, Bakalland

Na stronie Bakallandu możemy przeczytać taką informacje od dystrybutora:

Baton zbożowy BA! 5 orzechów to chrupiące połączenie najwyższej jakości orzechów: o. laskowych, o. włoskich, nerkowców, migdałów i o. arachidowych.
Baton zbożowy BA! 5 orzechów to również źródło witaminy E, fosforu i magnezu, wpływających na dobre samopoczucie i prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.
Batonik umieszczono w opakowaniu z wygodnymi ząbkami po boku, dzięki czemu łatwo się otwiera.
Kolor opakowania limonkowy, przykuwający wzrok, odpowiadający wariantowi smakowemu.

Skład:

Orzechy kawałki (arachidowe, laskowe, migdały płatki, nerkowce, włoskie), polewa o smaku kakaowo-mlecznym 20% [cukier, całkowicie utwardzony tłuszcz z ziaren palmy oleistej, serwatka w proszku (z mleka), kakao o obniżonej zawartości tłuszczu 6%, miazga kakaowa, mleko w proszku, emulgatory: lecytyny (z soi) i mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych, aromat], syrop glukozowy, płatki owsiane, mąki (ryżowa, kukurydziana), mleko zagęszczone słodzone (cukier, śmietana, mleko w proszku odtłuszczone, mleko, aromat), cukier, tłuszcz palmowy, glukoza, substancje utrzymujące wilgoć: glicerol, sorbitol, sól, miód, emulgator: lecytyny, przeciwutleniacz E306, aromaty

Orzechy są na pierwszym miejscu w składzie, więc już jest dobrze:), potem czekoladowa polewa z olejem palmowym utwardzonym niestety i gdzieś tam po drodze jeszcze też go znajdziemy.. 
Skład nie rewelacyjny, ale też nie mocno dramatyczny. Od czasu do czasu można sobie pozwolić, ale oczywiście polecam przekonać się jak pyszne są domowe batoniki na naturalnym miodzie i wartościowych orzechach. 


Wartości odżywcze: 

Wartości odżywcze:
W 100 g
W Mini batoniku (15 g)
W dużym batoniku (40 g)
Wartość energetyczna
476 kcal
71 kcal
190 kcal
Białko
10 g
1,5 g
4 g
Węglowodany
56 g
8,4 g
22,4 g
Tłuszcze
23 g
3,5 g
9,2 g


Ile kalorii ma batonik Ba! 5 orzechów?

Mini batonik BA! 5 orzechów ma 71 kcal.
Duży batonik Ba! 5 orzechów ma 190 kcal

Prostokątnyy batonik o w miarę regularnym kształcie. Składa się z kawałków orzechów zlepionych ze sobą. Spód batonika oblany został mleczną czekoladą. 
Orzeszki mają bardzo różny kształt i wielkość. Wyróżnić tu można orzechy laskowe, włoskie, orzechy nerkowca, migdały i orzeszki arachidowe. Same orzeszki można odróżnić w batonie ale trzeba się przypatrzeć, które są które.
Świetna zabawa na spostrzegawczość :)
Bardzo widoczne w batoniku są również płatki owsiane. 
Czekolada ma średnio-brązowy kolor. Nie jest jej bardzo dużo, raczej batonik pokrywa delikatna warstwa czekolady. 

Batonik pachnie lekko aromatem laskowych orzechów i odrobiną mieszanką czekolady mlecznej.

Smak batonika jest mocno aromatyczny, trochę się tego nie spodziewałam, ale nawet niezły. Orzechy są bardzo wyczuwalne i smaczne, natomiast skleja je bardzo słodki cukrowy klej :) Dla mnie zdecydowanie zbyt słodki i byłby ten batonik strzałem w 10 gdyby trochę tę słodkość zredukować.
Ziarenka są dość twarde, trzeba je długo rozgryzać w zębach, co akurat ja uważam za pozytyw, ponieważ o to też chodzi, by jedzeniem się delektować. A tu ten smak możemy zachować na dłużej :)
Czekolada w batoniku mleczna, zbita, idealnie słodka - słowem bardzo dobra. 



Smak batonika jest w porządku. Zarówno orzechy jak i czekolada są dobrej jakości i są odpowiednio dobrane, przez co tworzą smaczną kompozycję składników.

BA! 5 orzechów, Bakalland (wersja mini)
Ocena: 4/6
476 kcal/ 100 g
71 kcal/1 mini batonik (15 g) 
190 kcal/ 1 batonik (40 g)Kupione w: Biedronka
Cena: 19,99zł / kg
Czy kupię ten produkt jeszcze raz? Możliwe 

20 komentarzy:

  1. Jadłam w normalnym rozmiarze, sprzedają go w sklepiku jako zdrową przekąskę haha :D Podzielam zdanie, iż jest za słodki, ledwie zjadłam batona, do tego miał jakiś dziwny posmak, mogło być lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie wygląda całkiem fajnie, takie batony rzadko się niestety udają... zwykle to zlepek nasion bardzo słodki i bez smaku tak naprawdę, ale chętnie bym spróbowała, bo bakalland to przecież na rynku bakalii guru. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sądzę, że należy samemu wypróbować, by się przekonać, bo z batonami musli już tak jest dziwnie założone, że to co jednemu smakuje, dla drugiego może być niedobre :)

      Usuń
  3. Mi z tych mini-wersji najbardziej przypadła do gustu ta niebieska z białą polewą :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że kupiłam wszystkie a zjadłam chyba 2 bo resztę mi wykradła siostra

      Usuń
  4. Ostatnio babcia chciała nas uraczyć czymś zdrowym i kupiła nam takie batoniki xD
    Były dobre bez patrzenia w skład :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach te babcie :) moja ostatnio się pyta: nie chcesz ptasiego mleczka? Bo mi państwo Sz. przynieśli na imieniny, otworzyłam wtedy i jeszcze nie zjadłam. A dodam, że moja babcia ma imieniny w styczniu :D

      Usuń
  5. Jadłam go w wersji normalnej- większego. Trochę za słodki faktycznie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wszystkie smaki, zdjęcia, notatki, ale zero motywacji do sporządzenia z nich recenzji :D Ale twoja jest idealna <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) ale nawet nie wiesz ile ja się zbierałam...
      to zdjęcia z września :)

      Usuń
  7. Mam wszystkie smaki, ale jeszcze sobie czekają ;) Ciekawe jakie będą moje odczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba najbardziej skusiłabym się na 5 bakalii :)

    OdpowiedzUsuń