1 października 2015

Liebster Blog Award 1

Zostałam nominowana po raz pierwszy do LBA.
Nominację dostałam od Meggie z bloga Książki mój mały świat

„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.


1. Co było impulsem do założenia bloga i dzielenia się opiniami w Internecie?

Blog miał być dla mnie odskocznią od rzeczywistości, motywatorem do działania, początkowo miał być zbiorem moich przepisów, czymś co podtrzymywałoby mnie na duchu. Potem doszły recenzje, tak przeze mnie lubiane i dzielenie się spostrzeżeniami na przeróżne tematy

2. Czy myślisz czasem o napisaniu własnej książki? Jeśli tak, to jaki to byłby gatunek literacki?


Nie myślę. Choć moi znajomi autorzy usilnie wmawiają mi, że i tak skończę z własną książką w dorobku. Podobno mam talent do ubierania w słowa rzeczywistości i widzę to co przez innych niepostrzegalne.
Gatunek? Przecież ja o tym nie myślę:P 
Jeśli miałabym coś napisać, to byłaby to obyczajówka, z motywem wsi, zbiorowości mieszkańców i wątkiem miłosnym w tle. A wszystko to na kanwie pogmatwanego losu jednego z bohaterów.


3. Czy pamiętasz jeszcze książkę, która sprawiła, że polubiłaś czytanie?


"Czerwony Kapturek", książka której najpierw nauczyłam się na pamięć słuchając gdy czytali mi rodzice. A potem sama składałam literka po literce, poznając kształty i wydźwięk głosek. Któregoś dnia przyszłam i powiedziałam: "Mamusiu, tatusiu coś wam przeczytam". Otworzyłam "Czerwonego Kapturka", oni skwitowali to jedynie spojrzeniem i myślą w głowie: "ściemnia, przecież zna to na pamięć". Ale tatę tknęło, podsunął mi Teletydzień, a ja wyczytałam całą rubryczkę. 

4. Jakie są Twoje pasje poza czytaniem?


Moje pasje to sinusoida. Do kilku największych spośród wielu największą uwagę przywiązuję do: gotowania, uprawiania sportu, dietetyki, górskich wędrówek.

5. Czy zdarzały Ci się chwile zwątpienia, w których miałaś ochotę zaprzestać prowadzenia bloga?


Nie, raczej nie. Nie ograniczam sie do jednej kategorii blogowej i jeśli nie chce mi się gotować (a ostatnio przez nawał pracy tak mam) to czytam i recenzuję. Jeśli chcę wytchnienia od literatury to kupuję sól do kąpieli i idę się kąpać. A potem o tym piszę... 
Nie zakładam, że co dzień musi tu być notka. Piszę gdy mam na to ochotę, bo to moja przyjemność a nie obowiązek. 

6. Jaki jest Twój ulubiony deser?


Sernik z kokosową pianką.
Przepis jak chcesz znajdziesz na blogu. 

7. Jak widzisz siebie za powiedzmy pięć lat? Co chciałabyś wówczas osiągnąć?


Za 5 lat będę mieć 31 lat. O MATKO 0.o
Wcale tego nie widzę. 
Nadal będę pracować w szkole. Pewnie wyjdę za mąż do tego czasu i postaram sie o dziecko. Może rozpocznę budowę domu i już będę na swoim...
Przyziemna ta moja wizja przyszłości bardzo :)

8. Wolisz odpoczywać nad morzem, czy w górach?


W górach. Mieszkam w górach. Kocham góry. A nad morzem nie potrafię do końca sie odnaleźć. 


9. Jaki jest Twój ulubiony kosmetyk, bez którego nie możesz się obejść?


Z konieczności jest to cień do brwi. Bo jako naturalna blondynka ja brwi nie posiadam. A jak zrobię hennę to po kilku dniach ona znika z moich brwi. 

10. Cofnij się x lat wstecz, do beztroskich lat dzieciństwa. Jaka była Twoja ulubiona bajka?


W telewizji?
Uwielbiałam Madeline. Moi znajomi jej nie pamiętają. Ale jak można nie pamiętać takiej zarąbistej bajki.




11. Jakie trzy utwory muzyczne chciałabyś mi polecić?

Dziś słucham:

Video - Papieros


Krajewski i Piasek - Nie jesteś sama


Jace Everett - Bad Things



Do LBA nominuję;

1. Angelika i Monika Candy Pandas  z bloga: Candy Pandas
2. Szpilka Ta z bloga: Żarcie, żarełko, jedzonko
3. Ewelina K z bloga: Secretaddiction86
4. Pat z bloga Toster w kuchni
5. Scarlett z bloga Książkowo
6. Vela z bloga Madame Vela
7. Mstrzal z bloga  Testuję i opiniuję
8. Magdalena T. z bloga Zakochana w czytaniu
9. Magia Cukru 
10. G.P. Vega z bloga Upolowane stronice
11. Beti G. z bloga Greczynka czyta


Pytania ode mnie:

1. O jakiej rodzinie marzyłaś będąc dzieckiem i czy teraz ta wizja uległa zmianie?
2. Nadchodzi zima, jesteś zmarzluchem?
3. Jeśli miałabyś dokończyć zdanie: Mam absoutnego świra na punkcie...?
4. Wchodzisz do galerii handlowej, ale masz mało czasu więc możesz odiwedzić tylko jeden sklep. Jaki wybierasz?
5. Jaka była twoja ulubiona wyliczanka z dzieciństwa?
6. Jakie na tą chwilę jest Twoje ulubione danie obiadowe, takie które odgrzewasz na kolację i śniadanie kolejnego dnia? :D
7. Jakie seriale oglądasz?
8. Jesteś typem nieśmiałej dziewczyny czy rozrywkowej flirciary?
9. Wyobraź sobie, że możesz swój jeden kompleks zastąpić innym. Co wybierasz? (Np. odstające uszy, które mam wymieniam na piegi, których nie mam)
10. Czy masz jakieś jedzeniowe upodobanie z którym ciężko ci zerwać (np. czytanie przy obiedzie, popijanie w trakcie posiłku, jedzenie przed tv/w łóżku, dzielenie się kanapką z psem)
11. Lubisz brać odpowiedzialność za innych?

7 komentarzy:

  1. Jak byłam mała też przysłuchiwałam się jak mi czytano, a potem udawałam, że potrafię. Na pewno była to książeczka z płatków. Chyba ,,Małe kaczątko".
    Ile razy dostałam nominacje, a ile nie odpowiedziałam. xD
    Przynajmniej tu sensowne pytania, a nie w stylu ,,ulubiony kolor?".

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za nominację:) trochę mi się ich ostatnio uzbierało! Postaram się odp jeśli nie zapomnę :) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej co za zaszczyt :D Ale pytania takie wymyśliłaś, że na zawał padnę jak będę na nie odpowiadać xDD Czeerwony kapturek? Wymiatasz ^^ Widzę, że jesteś mega dynamiczną osobą :) Za sernikami nie przepadam ale twój wydaje się mega intrygujący :D Madeline!? Kochałam tą bajkę, ostatnio jakieś pół roku temu nawet oglądałam na internecie kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację ;* Pozwól, że odpowiem tutaj u Ciebie, bo rzadko bawię się w te nominacje :)
    1. Wizja rodziny nie zmieniła się- zawsze marzyłam o kochającej, ciepłej, zżytej rodzinie, która się szanuje. Teraz te marzenia zeszły gdzieś na drugi plan. Rzeczywistość weryfikuje nawet marzenia :)
    2. Przyznam, że od roku czy dwóch trochę tak. Chyba się starzeję :P
    3. moich włosów ;) Nie czochrać, nie ciągnąć :) no i bardzo dużo dbania o nie.
    4. zoologiczny :) Kocham zwierzątka, a widok pływających rybek mnie uspokaja.
    5. "Wpadła bomba do piwnicy, napisała na tablicy(...)". Teraz jak sobie ją przypominam to jest totalnie nielogiczna :D
    6. Ciężko określić. Żyję ostatnio w biegu i nie mam czasu porządnie zjeść. Ale i na śniadania i kolacje mogę jeść omlet z dobrą wędliną, pomidorem i serem :P
    7. Nie oglądam seriali :)
    8. Mieszanka wybuchowa i pomieszane z poplątanym :) Zależy dużo od sytuacji i nastroju :)
    9. Hmmm... akceptuję siebie w pełni raczej, ale mogłabym wymienić grube brwi z natury na... mniejsze oczy ;)
    10. Karmienie psa ;) Praktycznie ona zawsze je ze mną.
    11. Jeżeli sytuacja tego wymaga... czy lubię- ciężko jednoznacznie odpowiedzieć :)

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja za pięć lat będę miała 33, może się wtedy w końcu zdecyduję na macierzyństwo? Wymyśliłaś ciekawe pytania, dziękuję za nominację, postaram się odpowiedzieć za jakiś czas:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku ten sernik tak pysznie brzmi, że zaraz go sobie wyszukamy :D
    Dziękujemy za nominacje :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie dziękuję za nominacje!
    Nie dziwię się, że w odpowiedzi padł sernik, najlepsze ciasto na świecie! :D

    OdpowiedzUsuń