31 października 2015

Dietetyczny barszcz ukraiński (80 kcal)

Uwielbiam barszcz ukraiński.
Zawsze jak go jem poprawia mi się humor.
Nie wiem czy tajemnica tkwi w intensywnym kolorze czy w składnikach, które są mocno wyraziste w smaku, bardzo odrębne ale niejako przenikają się i łączą ze sobą w bulionie.
Nie wiem, nie umiem wam powiedzieć, dlaczego jest to moja ulubiona zupa.
I nie powiem Wam też, bo wstyd, że mój tata mówi na nią "okresówka".


Dietetyczny barszcz ukraiński


Na 8 porcji:

  • puszka fasoli (u mnie mix 4 odmian firmy Kier) czyli 240 g
  • 100 g białej części pietruszki
  • 200 g ziemniaków
  • 900 g buraków (o jak najbardziej intensywnej barwie)
  • 200 g marchwi
  • 100 g selera
  • 80 g pora
  • kwasek cytrynowy
  1. Buraki kroimy w kostkę - zostawiamy 1/5 by dodać pod koniec, pozostałe 4/5 buraków gotujemy w bulionie, aż będą lekko miękkie.
  2. Dodajemy pokrojone w kostkę / półplasterki pozostałe warzywa. Gotujemy aż warzywka będą półmiękkie.
  3. Dosypujemy fasolę z puszki. Gotujemy do miękkości warzyw.
  4. Przyprawiamy natką pietruszki i majeranku. 
  5. Odrobinkę zakwaszamy barszcz kwaskiem.


18 komentarzy:

  1. Oj wypiłabym taki barszczyk i do tego jakiś dobry krokiet! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znam wersji ukraińskiego z krokietem :P

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. ja teź i jutro chyba sobie znów ugotuję :)

      Usuń
  3. Minimalna ilość kalorii :) A wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno skorzystam z Twojego przepisu :) Lubię takie lekkie zupy :)
    Nazwa "okresówka" zwaliła mnie z nóg ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robimy podobny i dziś nawet się takim raczyłyśmy! Pyszniutki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja muszę robić częściej :) może w środę :D

      Usuń
  7. okresówka!? O matko muszę sobie to gdzieś zapisać, twój tato wymiata :3 :D A przepis dodaję do zakładek ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam stateczną aczkolwiek czasem szaloną rodzinę :)

      Usuń
  8. Barszczyk to jest to co lubię!

    OdpowiedzUsuń