3 września 2015

Słodka Chwila, Babeczka z kubeczka, smak czekolada-pomarańcza, Dr. Oetker - recenzja produktu

Pamiętam czasy gimbazy, gdy koleżanka podała przepis na ciastko z mikrofalówki. Wtedy w każdy zimowy wieczór nasza rodzina siadała ze swoim kubkiem :)

Dziś przedstawiam wam coś na kształt ciastka w kilka chwil.
Jesteście ciekawi czy mi zasmakował i co o nim sądzę?
A wy? Jedliście? Jaki macie do nich stosunek?


Babeczka z kubeczka, smak czekolada-pomarańcza
Ciasto w proszku o smaku czekoladowo-pomarańczowym z płatkami czekolady

Opakowanie standardowe dla deserków instant (kisiel, budyń itd.).
Na opakowaniu znajdują się wszelkie niezbędne informacje wraz z instrukcją przygotowania.

Opakowanie zawiera 50 g proszku, po przygotowaniu otrzymujemy ok. 90 g produktu (babeczka)


Skład bardzo średni. Nie jest to domowe ciasto, zawiera syrop glukozowy, kwas cytrynowy czy węglan sodu. Ale tragedii wybitnej w składzie też nie ma.


Jedna babeczka, którą zrobimy z jednego opakowania ma 207 kalorii.
To bardzo dużo jak na taką niewielką babeczkę.


Ciemnobrązowy proszek z widocznymi kryształkami cukru. Bardzo sypki, jak kakao.
Pachnie lekki aromatem czekolady, natomiast zapach pomarańczy jest jedynie leciuteńko wyczuwalny i słabo intensywny.


Kolor po dodaniu mleka (40 ml) staje się zdecydowane jaśniejszy. Kryształki cukru nie rozpuszczają się do końca. Ja użyłam mleka 0,5 % zamiast polecanego 2%

Nastawiłam swoje ciasto na 1 min. 10 sek. bowiem chciałam uzyskać średnio ścięte lekko płynne ciasto. Na powierzchni pojawiło sie mnóstwo pęcherzyków powietrza. Ciasto wyrosło na ok 2 cm powyżej wcześniejszej masy. Widocznie oddzieliło się od ścianek kubka.
Zapach naprawdę przyjemny czekoladowo-kakaowy po wyciągnięciu z mikrofali.


Z wyciągnięciem ciasta z kubka nie było większego problemu. Troszkę na spodzie poprzylepiało się do kubka, ale sądzę, że nikt takiego ciasta gościom serwował nie będzie więc jest ok.
Jak widać ciasto troszkę gnieciuszkowate, nie idealnie puszyste, choć może to sprawka tego "średniego wypieczenia".


Spodziwałam się w środku bardziej płynnej konsystencji, może nawet coś a'la lava cake. Niestety nie trafiłam :) W środku ciasto okazało się być nawet mocniej wypieczone niż na zewnątrz.
Przystąpiłam do konsumpcji. Kusiło zapachem, w smaku okazało się być piekielnie słodkie i takie nijakie. W zasadzie czułam mocy posmak proszku do pieczenia. I odrobinę mdłego czekoladowego-kakaowego smaku plus do tego mocny aromat, który zupełnie mi nie podszedł.


Podzielcie się opinią, czy tylko mi nie zasmakowała ta babeczka?

Niestety taki rodzaj ciastka nie zaspakaja smaku na słodkie, bo jest słodko, ale samej babeczki jakoś mało, choć jest to zapychacz. Ja potrzebowałabym do tego ciasta albo szklanki mleka, albo dżemu, by swobodnie je zjeść.
W efekcie zjadłam pół, połowę próbowałam przemycić Brunowi (mojemu psu) ale nie chciał się skusić.

Plusy:

- fajna koncepcja
- szybkie i łatwe przygotowanie

Minusy:

- smak
- sporo kalorii
- malutka porcja

Inne smaki:


Mam w szafce pozostałe 2 warianty ale jakoś nie spieszno mi z ich przygotowaniem...


Słodka Chwila, Babeczka z kubeczka, smak czekolada-pomarańcza, Dr. Oetker 
Ocena: 2/6
230kcal/100g przygotowanego produktu z 2% mlekiem
207 kcal/1 babeczka (ok. 90 g) z mlekiem 2%
Kupione w: OdiDo
Cena: 1,99 zł
Czy kupię ten produkt jeszcze raz? Nie

10 komentarzy:

  1. Próbowałąm już wszystkie wersje, ale uważam, że lepiej zrobić samemu bez wszystkich tych dodatkowych składników typu węglan sodu itd :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak byłam w PL to kupiłam cały zestaw bo był z kubkiem, i niestety mam podobną opinie do Twojej :) Takie sobie i raczej drugi raz nie kupie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o niej jeszcze ani jednego pozytywnego zdania, a szkoda bo to byłoby fajne rozwiązanie aby w krótką chwile mieć fajny wypiek. :-) Marzeeeenie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieee, takie wynalazki to ja omijam jak się da!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie potrafię przekonać się do tego typu wynalazków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam przyjemność raz jeść to "cudo" i niestety nie byłam zachwycona. Jak dla mnie wstrętna, nie ma w niej nic z prawdziwej babeczki. Szkoda czasu i pieniędzy. Już lepiej iść do piekarni i sobie kupić babeczkę lub samemu upiec ;). Dużo większa przyjemność z jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobienie samemu podobnego ciasta to z 5 minut pracy, a wtedy jest o wiele smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałyśmy kiedyś waniliowe z kawałkami czekolady ale nie wiemy czy z tej samej firmy. W każdym bądź razie jadłyśmy je na 3 osoby i i tak nie zostało zjedzone do końca :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadłam wszystkie wersje. Nijak się ma do domowego ciasta... jedynie z braku czasu sięgnę ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam ostatnio w Kauflandzie tą babeczkę, trochę mnie zaciekawiła... Ale no właśnie ma 207 kalorii, co dla mnie jest dość sporo, raczej bym się na coś takiego nie skusiła. Jestem bardzo szczupła, ale dbam o to ile kalorii jem itd.
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie : http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń