3 sierpnia 2015

Piątuś waniliowy - jogurt typu greckiego, Piątnica - recenzja produktu

Dziękuję Natalie z bloga Rano wszystko smakuje lepiej za polecenie mi serii tych jogurtów z Piątnicy :)


Z tego co udało mi się dowiedzieć seria Piątuś to nowość na rynku. Nowość? A tak... przecież pojawiły się dopiero na początku 2015 roku. Piątusie to jogurty typu greckiego, ale przypominają mocno serki homogenizowane. Są inne niż te tradycyjne typu greckiego z Piątnicy. Akurat ta seria jest przeznaczona dla najmłodszych. Polecany jest bowiem już od 11 miesiąca życia dziecka.

Na stronie producenta czytamy:

Pożywny jogurt Piątuś to najnowsza propozycja OSM Piątnica skierowana do najmłodszych konsumentów. Jego bazą są wysokiej jakości mleko, żywe kultury bakterii jogurtowych i przetarte owoce. (...) Zawiera składniki mineralne takie jak wapń, fosfor i potas. Kryje w sobie też optymalną ilość tłuszczu mlecznego, ważnego w diecie dzieci ponieważ jest źródłem witamin A, D i E. Wysoka zawartość białka to dodatkowy atut Piątusia. Jest pyszny i kremowy. Sprawdzi się doskonale jako pożywne śniadanko, pyszna przekąska w ciągu dnia czy apetyczny deser. (1)

 Piątuś waniliowy - jogurt typu greckiego, Piątnica
Jogurt typu greckiego waniliowy

Opakowanie:

Jogurt o pojemności 125 g. Znajduje się w zgrabnym kubeczku. Przykryty wieczkiem z folii aluminiowej.
Na górze wieczka logo firmy, dalej fajną czcionką napisana nazwa produktu. Po prawej stronie informacja o tym, że jest to jogurt grecki, wyróżnik smakowy + informacja, że zawiera prawdziwą wanilię, nie ma w nim barwników i aromatów, i nie znajdziemy tam syropu g-f.
Grafikę stanowi urocza <3 sówka siedząca na gałązce, na której zakwitł kwiat wanilii. Dawno nie widziałam tak słodkiego opakowania.
 Na kubeczku powtórzono informacje z wieczka, tę samą grafikę + wartość energetyczną, skład, dane producenta i warunki przechowywania

Skład:


mleko pasteryzowane, wsad waniliowy 20% (cukier, woda, błonnik cytrusowy, koncentrat soku z cytryny, ekstrakt wanilii, mielona laska wanilii 0,03%) żywe kultury bakterii jogurtowych Streptococcus therophilus, Lactobacillus bulgaricus

Tak tak tak :) Aż chcę się tańczyć. Kocham moją Piątnicę, to ty przywracasz mi wiarę w istnienie przedsiębiorstw, którzy robią coś dla innych, a nie tylko z myślą o własnych korzyściach :*:*


Wartości odżywcze:



Wartości odżywcze:
W 100 g
W kubeczku (125 g)
Wartość energetyczna:
113 kcal
142 kcal
Białko:
6,2 g
7,8 g
Węglowodany:
15 g
18,8 g
Tłuszcze
3 g
3,8 g

Ile kalorii ma Piątuś waniliowy?
Piątuś waniliowy ma 142 kcal w 1 kubeczku.

Wygląd:

Jogurt bardzo gęsty. Po otwarciu osiada gęstszą warstwą przy brzegach, jednolitej konsystencji  nabiera po wymieszaniu. Kolor kremowy, z widocznymi ciemnymi drobinkami wanilii, co na początku odebrałam jako pieprz

Zapach:

Pachnie delikatnie waniliowo, nie przepadam za zapachem wanilii, bo zbyt często potrafi przytłoczyć, jednak tu jest on na tyle subtelny i nie wybijający się, że bardzo mi przypadł do gustu

Smak:

Jogurt z delikatnym posmakiem wanilii, raczej neutralny, mało słodki. Obawiam się, że dzieci będą musiały przywyknąć nim im posmakuje. Dla mnie natomiast jest on idealny na słodkość :)

Podsumowując:

Długo szukać można dobrych jogurtów, ten polecam wam z zamkniętymi oczami. Nie zastanawiać się, ino brać :P
Ja nie uwielbiam waniliowych wariantów, dlatego ten jeden punkcik na minus to za wanilię :P

Plusy:

- fajne opakowanie
- idealny dla dzieci i dorosłych
- duża zawartość białka
- super skład
- cena

Minusy:

- bo wanilią nie jest moim ulubionym smakiem

Inne warianty:

Jogurt dostępny jest także o smaku
- truskawkowym
- bananowym

Piątuś waniliowy - jogurt typu greckiego, Piątnica
Ocena: 5/6
113 kcal/100g
142 kcal/1 kubeczek (125 g)
Kupione w: Carrefour
Cena: 1,65 zł
Czy kupię ten produkt jeszcze raz? Tak

19 komentarzy:

  1. Nie ma za co :* Te jogurty to już dawna nowość, ale nadal ciężko je dostać w niektórych sklepach ;) :P
    Uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam produkty od piątnicy - zawsze dobre, z genialnym składem. :-) Tych jeszcze nie próbowałam, ale mam w planach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje dziewczynki uwielbiają" Piątusia" a i mamusia czasem się skusi

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiamy te jogurty :) A szczególnie waniliowy bo jest pyszny i naturalny bez ohydnych aromatów wanilinowych :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi naprawdę pysznie, koniecznie muszę spróbować i zrecenzować. Do zapamiętania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szukałam opinii na temat tego serka tzn czy wszyscy są tak zachwyceni jak ja!!
    Rewelacyjny skład i smak! Moja roczna córka go uwielbia! Dziwię się mamom że podają jakieś danonki i inne zacukrzone wynalazki jak można kupić taki zdrowy serek...wiem wiem dopiero nowość ale mam nadzieje,że już zagości na sklepowych półkach na dobre!
    Polecam!!!! I pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piatusie są super, ale mój 3 latek woli Bielucha naturalnego z owocami i nic nie poradzę :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja polecam Ci też serek grani z Piątnicy jest bardziej napowietrzony niż Bieluch i w mojej opinii lepszy, no i skład też o wiele wiele bardziej korzystny

      Usuń
    2. a jaki ma skład grani z Piątnicy??? Bo Bieluch ma tylko mleko i kultury bakterii? wydawało mi się, że nie może być lepszego składu ...

      Usuń
    3. Strzeliłam sobie w stopę i nie wiem dlaczego to napisałam :D Teraz chciałabym się wytłumaczć, że chodziło mi o smak, ale sama nie wiem :D :)c

      Usuń
    4. hehe, zdarza się :); i polecam serek Bieluch naturalny :D

      Usuń
    5. Miło, że zaglądasz :)
      A wiesz, że dawno nie kupowałam :) Ale pamiętam czasy z dzieciństwa, gdy była taka wersja z warzywami, teraz jej już nie widuję, ale to był mój ulubiony

      Usuń
    6. nie znam z warzywami :), znaczy znam ale robię sama na bazie bielucha naturalnego :D. A zaglądam i właśnie jutro zrobię ukraiński barszcz dietetyczny. Miłego wieczoru!

      Usuń