28 sierpnia 2015

Piątuś bananowy - jogurt typu greckiego, Piątnica - recenzja produktu

Jakiś czas temu opublikowałam recenzję waniliowego Piątusia

Dziś czas na wersję bananową


Piątusie to jogurty typu greckiego, ale przypominają mocno serki homogenizowane. Są inne niż te tradycyjne typu greckiego z Piątnicy. Akurat ta seria jest przeznaczona dla najmłodszych. Polecany jest bowiem już od 11 miesiąca życia dziecka.

Na stronie producenta czytamy:


Pożywny jogurt Piątuś to najnowsza propozycja OSM Piątnica skierowana do najmłodszych konsumentów. Jego bazą są wysokiej jakości mleko, żywe kultury bakterii jogurtowych i przetarte owoce. (...) Zawiera składniki mineralne takie jak wapń, fosfor i potas. Kryje w sobie też optymalną ilość tłuszczu mlecznego, ważnego w diecie dzieci ponieważ jest źródłem witamin A, D i E. Wysoka zawartość białka to dodatkowy atut Piątusia. Jest pyszny i kremowy. Sprawdzi się doskonale jako pożywne śniadanko, pyszna przekąska w ciągu dnia czy apetyczny deser.(1)

Piątuś bananowy - jogurt typu greckiego, Piątnica



Opakowanie:

Jogurt o pojemności 125 g. Znajduje się w zgrabnym kubeczku. Przykryty wieczkiem z folii aluminiowej.
Na górze wieczka logo firmy, dalej fajną czcionką napisana nazwa produktu. Po prawej stronie informacja o tym, że jest to jogurt grecki, wyróżnik smakowy + informacja, że nie ma w nim barwników i aromatów, i nie znajdziemy tam syropu g-f.
Grafikę stanowi Pingwinek ciągnący na sankach banany :D
 Na kubeczku powtórzono informacje z wieczka, tę samą grafikę + wartość energetyczną, skład, dane producenta i warunki przechowywania

Skład:



mleko pasteryzowane, wsad bananowy 25% (przecier z banan 15%, cukier, błonnik cytrusowy, koncentrat soku z cytryny) żywe kultury bakterii jogurtowych Streptococcus therophilus, Lactobacillus bulgaricus


Wspaniały skład, trochę mniej cukru niz w wersji waniliowej

Wartości odżywcze:



Wartości odżywcze:
W 100 g
W kubeczku (125 g)
Wartość energetyczna:
115 kcal
144 kcal
Białko:
7 g
8,8 g
Węglowodany:
15 g
18,8 g
Tłuszcze
2,8 g
3,5 g


Wartość kaloryczna jest podobna:
Kubeczek Piątusia bananowego to 144 kalorie

Za to jest w nim minimalnie wiecej bialka i mniej tłuszczy niż w wersji waniliowej





Jogurt bardzo gęsty. Po otwarciu osiada gęstszą warstwą przy brzegach, jednolitej konsystencji  nabiera po wymieszaniu. Kolor kremowy

Smak kremowy i delikatny - nienachalny smak banana

Bardzo dobry produkt, jeden z lepszych jakie dostaniesz w sklepie.

Plusy:

- skład
- konsystencja
- smak

Minusy 
- bark

Inne warianty:

Jogurt dostępny jest także o smaku
- truskawkowym
- bananowym


Piątuś bananowy - jogurt typu greckiego, Piątnica 
Ocena: 6/6
115 kcal/100g
144 kcal/1 kubeczek (125 g)
Kupione w: Carrefour
Cena: 1,65 zł
Czy kupię ten produkt jeszcze raz? Tak


8 komentarzy:

  1. Nie jadłam, może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio zastanawiałam się nad nim w sklepie, tylko własnie nie wiedziałam jak smak. Pewno kiedyś kupię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie każdy smak jest przepyszny! Mogłabym jeść je codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam jeszcze ich, miałam kupić i chyba w końcu wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie zjem, dla mnie Piątnica robi same genialne rzeczy i wszystkie mi smakują. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. bananowego nie rusze ale moze inne smaki :3 fajnie gdyby dodali jakies ciekawsze warianty np jagodowy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwazam podobnie, choc ja bananowy lubie. A probowalas jogurt typu greckiego z Piątnicy wlasnie jagodowy? Bo to moj ulubiony

      Usuń