21 sierpnia 2015

Mild Curry, Indyjski sos, Patak's - recenzja produktu

Zdarzają się w moim życiu chwile, gdy nie mam czasu na gotowanie.
Zdarza się, że sięgam wtedy po sos ze słoika. Nieczęsto, ale jednak tak czasem bywa.
Przyznam się też Wam, że na studiach tak się zatrułam sosem Aspiro z Biedronki, że długo, długo miałam awersję na jakiekolwiek sosy.
Staram się teraz używać sprawdzonych już przeze mnie, jednak ten nabyłam w czsie tygodnia azjatyckiego właśnie w Biedronce, a wcześniej słyszałam zachwyty nad sosami Pattak's.
Musiałam sie więc przekonać.

Mild Curry, Indyjski sos, Patak's 
Łagodny sos do gotowania w stylu indyjskim z pomidoramii pastą kokosową

Ze strony producenta:

Łagodny sos curry, zawiera między innymi cebulę, rodzynki, czerwoną paprykę, puree pomidorowe oraz indyjską mieszankę przypraw. Smak złagodzony jest dodatkiem mleczka kokosowego.

Opakowanie:



Sos mieści się w szklanym wąskim lecz wysokim słoiku, zakręcany nakrętką. Mieści w sobie 350 g sosu.
Etykieta w bardzo indyjskim stylu. Przód w kolorze różowo-fioletowym, tył w kolorze różowym.
Na stronie głównej umieszczono logo firmy, nazwę produktu, opis produktu, zdjęcie dania w woku.
Pozostałe informacje to: wartości odżywcze, dane producenta, skład, warunki przechowywania.

Skład:

woda, cebula, czerwona papryka (5%), rodzynki (4%), cukier, modyfikowana skrobia kukurydziana, skoncentrowane purée z pomidorów, pasta kokosowa (2%), przyprawy, sól, wiórki kokosowe (0,5%), kwas (kwas mlekowy), purée z czosnku
Może zawierać orzeszki ziemne i orzechy

Skład jest naprawdę świetny i godny polecenia.
Połaczenie wielu pozytywnych składników, warzyw, rodzynek, orientalnych past, kokosa. Super

Wartości odżywcze:


Wartości odżywcze dla 100 g widoczne na zdjęciu powyżej.

Ile kalorii ma sos Mild Curry Patak's?
Sos Mild Curry Patak's ma 70 kalorii w 100 g.
1 łyżka sosu Mild Curry to około 10 kalorii. 

Wygląd:


Mocno pomarańczowy, bardzo gęsty sos. W środku widać kawałki warzyw np czerwonej papryki. Sos jest mocno zawiesisty, można znaleźć delikatnie rozdrobnione wiórki kokosowe i okruszki przypraw. I nasączone rodzynki.

Zapach

Uderzający zapach mocno indyjskich przypraw. Głównie wyczuwalne jest curry i zapach jest tak dominujący, że nie da się wyczuć innych nut zapachowych.


Smak


Bardzo mocny smak curry, taki aż do przesady. Niestety spodziewałam się bardziej zrównoważonego smaku. Nigdy nie jadłam tracycyjnego curry indyjskiego, ale te w restauracjach czy przyrządzone w domu było podkreślone jedynie przyprawą curry, tu niestety jest taka dominacja, że aż jest mdło i przez to nawet gorzko. Lubię curry, ale to jakaś inwazja.
Plus za obecność rodzynek, które dodawły mi otuchy.

Podsumowując:


Jest fajny sos, w fajnym słoiku. Z bardzo dobrym składem, o świetnej konsystencji. Niezbyt ostry. Jednak ostatecznie przegrywa fakt, że nadmiar Curry w sosie Curry (:D) jest przytłaczający.
A wy jak sądzicie?

Plusy:

- opakowanie
- skład
- wartości odżywcze
- kolor
- konsystencja

Minusy:

- smak


Mild Curry, Indyjski sos, Patak's
Ocena: 3/6
70 kcal/100g
Kupione w: Biedronka
Cena: 4,99 zł
Czy kupię ten produkt jeszcze raz? Nie

12 komentarzy:

  1. Myślałam, że wyjdzie o wiele lepiej, bo zapowiadało się naprawdę super. :< Lubię indyjskie smaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może musisz po prostu spróbować, bo nie chcę też na siłę zniechęcać :)

      Usuń
  2. Zapachniało Indiami aż za mocno :P Bardzo lubię curry i nawet w nadmiarze, ale myślę że tu może być i dla mnie go za dużo :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele razy już widziałyśmy te sosy ale jeszcze żadnego nie kupiłyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam kuchnię indyjską<3

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie jadłam oryginalnego sosu, ale kuchnię indyjską bardzo lubię. Sama musiałabym spróbować sosu i ocenić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne ciezko cos oceniac tak bez poparcia :)

      Usuń
  6. pare razy miałam je kupić bo kusiły, ale zawsze żałowałam pieniędzy :)

    OdpowiedzUsuń