10 sierpnia 2015

Milandia Ogród Smaków Cebulka szalotka i zioła, Piątnica

Milandię kupuję już od roku. Nie miałam okazji przedstawić Wam jej wcześniej.
Dla mnie Milandia jest niezastąpiona do dań z pomidorami w roli głównej. Zastępuje mi niejednokrotnie mozzarellę w Caprese. Bo jeśli w mojej lodówce jest mozzarella, a w domu jest siostra, to jest to równoznaczne z tym, że mozzarelli nie ma. A Milandia jest moja i już! :)

O serii produktów Milandia producent tak pisze na swojej stronie:

Ser twarogowy Milandia Ogród Smaków to pierwszy na rynku ser w plastrach, którego głównym składnikiem jest mascarpone.
Oprócz nowoczesnej i wygodnej formy - gotowych porcji w postaci plastrów podanych na tacce - sery twarogowe Piątnicy wyróżnia dobór i kompozycja smaków. (...)
Milandia Ogród Smaków stanowi doskonałe urozmaicenie tradycyjnych kanapek, idealnie komponuje się z pieczywem świeżym oraz tostowym, sprawdzi się także w roli przekąski oraz jako dodatek do zapiekanek i innych dań na ciepło. Jest ciekawą alternatywą dla mozzarelli w sałatkach Caprese z pomidorami, oliwą i bazylią.
Ser Milandia podany jest w funkcjonalnym opakowaniu typu otwórz-zamknij, w którym znajduje się 8 oddzielonych od siebie plastrów sera. Specjalna folia opakowania posiada wysoki współczynnik ochrony przed promieniowaniem UV, dzięki czemu produkt zachowuje wszystkie walory odżywcze i smakowe.

 Milandia Ogród Smaków Cebulka szalotka i zioła, Piątnica
 Ser twarogowy z mascarpone z cebulką szalotką i ziołami



Opakowanie:

Serek umieszczony w fajnym opakowaniu. Wygląda bardzo estetycznie. Spód opakowania stanowi plastikowa tacka wykonana z dobrej jakości plastiku. Góra natomiast to zgrzewana folia, posiada ten fajny rożek, za pomocą którego można łatwo odkleić opakowanie i potem je zamknąć (ale klej nie trzyma zbyt długo). 
Opakowanie mieści 8 plastrów serka co przekłada się na masę 150 g. 1 plasterek waży 18,8 g.
Na foliowym wieczku po prawej umieszczono logo Piątnicy, nazwę produktu, na brązowym tle (odpowiadającym kolorem) wyróżnik smaku. gramatura. Po lewej stronie jest szczegółowa nazwa produktu oraz grafika: plaster sera w obecności szalotek i ziół. Grafika sera tożsama z produktem. 
Na odwrocie opakowania umieszczono wlepkę ze składem, wartościami, informacją o producencie, warunkami przechowywania. 

Skład:


ser mascarpone 53,5%, ser twarogowy, żelatyna, cebulka z ziołami 2,5%, białka mleka, sól, regulator kwas cytrynowy; aromat naturalny. 

Skład w porządku :)

Wartości odżywcze:

Ile kalorii ma Miandia o smaku cebulki szalotki z ziołami z Piątnicy?
Ile kalorii ma plasterek Milandii?
Milandia o smaku cebulki szalotki z ziołami ma 52 kalorie w 1 plasterku. 

Wygląd:


Kremowe idealnie okrągłe plasterki serka o grubości ok. 0,5 cm. Są dość grube więc fajnie wyglądają gdy używa się je w Caprese. 
Serek zwarty dość gumowaty. Na powierzchni widać poszatkowane kawałki suszonych ziół i brązowych i czerwonawych kawałków cebulki. 
Plasterki przekłądane są bibułkami dzięki czego zachowują idealny wygląd. 

Zapach:

Po otwarciu pudełeczka unosi się zapach suszonej cebuli. Wiem, że nie każdemu może sie on podobać, ale ja uważam, że jest w miarę przyjemny. Nie jest to zapach, który wącha się z zapałem :)

Smak:

W smaku kremowy i mocno sycący. Przypomina bardziej ser topiony niż twarogowy czy mozzarellę. Nie da się zjeść więcej niż dwóch plasterków na raz bo mocno zamula. O ile samą mozzarellę mogę jeść, o tyle jedzenie tego serka "na sucho" jest dla mnie ciężkie. W smaku serka wyczuwalny głównie smak suszonej cebuli a nie ziół. 

Podsumowując:

Lubię Mialandię, którą stosuję zamiennie z mozzarellą. Podoba mi się głównie to, że dostępna jest w kilku wariantach smakowych, więc jest to urozmaicenie, bo mozzarella występuje głównie bez dodatków (choć teraz niedawno na rynek wyszła Zottarella peperoncini). Użyłam jej do zrobienia faszerowanej papryki, dzięki czemu przekonałam się, że się nie roztapia ani nie rozpuszcza 




Plusy:

- wygląd
- smak
- wygodne porcje

Minusy:

- nie topi się pod wpływem temperatury


Inne warianty:

- naturalny
- różowy pieprz brazylijski
- papryka, pomidor, bazylia

Milandia Ogród Smaków Cebulka szalotka i zioła, Piątnica
Ocena: 4,5/6
Klaorie:
276 kcal/100 g
52 kcal/1 plaster (18,8 g)
Kupione w: Lewiatan
Cena: 2,69 zł
Czy kupię ten produkt jeszcze raz? Tak

7 komentarzy:

  1. Jadłam wersję z czosnkiem i była pyszna! Szkoda, że mają żelatynę, bo teraz jeśc nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie jadłam tego serka, ale wygląda smakowicie. Kupię jak pójdę jutro na zakupy, bo wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam produkty od piątnicy, nigdy mnie nie zawodzą. :-) Ten serek muszę zdecydowanie wypróbować! Zwłaszcza, że ma taie fajne warianty smakowe. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O fuj, zelatyna. To wszystko przekreśla.
    Nie szkoda mi, pomimo tego, ze podobne sery mi smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda,że żelatyna jest w składzie:( ale produkty piątnicy są naprawdę smaczne;;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piątnica ma świetne produkty. Ale tego jeszcze nigdy nie widziałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń