9 lipca 2015

Sfornatini Grissini Pizza, La Mole - recenzja produktu

Uwielbiam drożdżowe paluchy. Mniaaam, dla mnie to przekąska, którą mogłabym jeść, jeść i jeść. Najepsze z tego przepisu: => FRYKASY

Ale jak się nie ma co się lubi... Żartuję:P Nie robię ich w trosce o moje kilogramy, które i tak już przybywają.
Dlatego kiedyś wieczorem, głodna mając do wyboru opcję drożdżówka, lub opcję paluszki drożdżowe skusiłam się właśnie na:


Sfornatini Pizza, La Mole 
Grissini - paluszki z ciasta chlebowego z pomidorami, oliwą z oliwek, oregano i solą

Sfornatini to linia drożdżowych wypiekanych paluszków Grissini marki La Mole. Wybór smaków jest naprawdę ogromny, a prócz tych klasycznych dostępne są także w mini wersji.

Opakowanie:


Kartonowe, dość duże pudełko. Mieści w sobie 120 g paluszków, które dodatkowo umieszczone są w folii by zabezpieczyć je przed wilgocią i czynnikami zewnętrznymi.

Dużo informacji na pudełku jest w języku włoskim, gdyż jest to produkt importowany.
Kolorystycznie utrzymane w kolorach bieli i szarości.
Strona główna: logo, nazwa produktu, wyróżnienie smakowe, gramatura, skrócone GDA. Tu także jest miejsce na wyraźne zobrazowanie produktu, który nie odbiega specjalnie od tego co znajdziemy w środku.
Na odwrocie znajdują się informacje o produkcie w jęz. włoskim i pozostałe warianty smakowe.
Na jednym bku znajdziemy zdjęcie (patrz fotografia powyżej), na drugim informacje o składzie i wartościach odżywczych z polską wklejką.

Skład:


mąka pszenna, olej palmowy (5%) suszone pomidory (2%) oliwa z oliwek (2%), sól (2%), drożdże, mąka ze słodu pszennego, oliwa z oliwek najwyższej jakości z pierwszego tłoczenia (0,7%),  oregano (0,3%),
Może zawierać sezam

Skład dobry. Bardzo dobry, choć w zasadzie olej palmowy można było zastąpić jakimkolwiek innym olejem. Ale za to pozostały skład naprawdę imponujący i użycie oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia naprawdę zasługuje na pochwałę.

Wartości odżywcze:



Wartości odżywcze
W 100 g:
1 paluszek (10 g)
Wartość energetyczna:
402 kcal
40 kcal
Białko
10,9 g
1,1 g
Węglowodany:
63,5 g
6,3 g
Tłuszcz:
11 g
1,1 g



1 plauszek to 40 kalorii. 

Wygląd:

Długie brązowe paluchy, o niejednolitym kolorze. Miejscami jasno brązowe, w innym miejscu ciemniejsze i może odrobinę mocniej przypieczone. Zakończone sympatycznym odcięciem :)
W środku napowietrzone, miejscami puste. Środek dużo jaśniejszy, blady.
Paluszki są twarde i mocne. Ciężko je przełamać, by ugryźć trzeba trochę mocniej nagryźć.
W całym opakowaniu miałam 2 paluszki złamane na pół. Czyli z transprtem nie jest źle :)

Zapach:

Prawie nie wyczuwalny zapach ziół, tak naprawdę spodziewałam się mocnego aromatu pizzy i dlatego też wybrałam ten wariant smakowy spośród innych. No, cóż. Przyszło się mi rozczarować. Paluszki w zasadzie nie pachną. 

Smak:

Tutaj też mam zastrzeżenia.
Może nie tego się spodziewałam, może dlatego, że to moje pierwsze Grissini.
Dla mnie w smaku okazały się nijakie. Mało wyraziste miejscami gorzkawe od zbyt mocnego przypieczenia. Twarde i niezbyt aromatyczne. Choć z drugiej strony wciągające.
Jednak nie przypadły mi do gustu.

Podsumowując:

Spodziewałam się ogromnych fajerwerków. Aromatycznego, chrupiącego palucha o niesamowitym aromacie i wyrazistym smaku. W efekcie zjadłam twardego suchara bez wyrazistego smaku. W dodatku dość drogiego. 
Jeszcze kupując Sfornatini przebierałam myślami jaki smak jako kolejny kupię. Teraz bogatsza o doświadczenie wiem, że kolejnego smaku już nie wypróbuję.

PLUSY:
- dobry skład

MINUSY:
- smak
- cena
- bez wyrazu
- trudno dostępny


Sfornatini Grissini Pizza, La Mole
Ocena: 2/6
Kaloryczność:
402kcal/100g
42 kcal/1 paluch (10 g)
Kupione w: Kaufland
Cena: 4,99 zł

Czy kupię ten produkt ponownie? 
Nie

1 komentarz:

  1. Uwielbiam takie paluchy! Teraz kupiłam takie nadziane kozim serem z Lidla na tygodniu Greckim...poezja :)

    OdpowiedzUsuń