27 lipca 2015

Góralki truskawkowe - recenzja produktu

Jak Góralka może nie kochać Góralków?

Zakochałam się w Góralkach już kilka ładnych lat temu, gdy jeszcze w PL sprzedawane były jako Horalky.
Myślałam, że wybierając dotąd swoje ulubione klasyczne smaki (mleczny, orzech, nugat, czekolada), żaden inny smak nie będzie mnie w stanie zaskoczyć.

A jak się okazało?

Dziś przedstawiam Wam Góralkową nowość o smaku truskawek.

Góralki truskawkowe
Kruchy wafelek przekładany kremem jogurtowo-truskawkowym w obwodowej polewie kakaowej

Jak wspomniałam jest to nowość i seria limitowana. Truskawkowe Góralki pojawiły się pod koniec czerwca. Najpewniej nie zagoszczą one na długo w stałej ofercie i... (no dobra nie umiem trzymać was w niepewności) bardzo mnie to cieszy.

Opakowanie: 

Klasyczne jak dla wszystkich Góralków, z tym, że teraz w kolorze czerwonym i z batonikiem na zdjęciu, który ma różowy krem. Dodatkowo dodano dwie truskawki na głównej celem wyeksponowania smaku.
Na głównej poza tym znaczek "Smak po brzegi", info o tym, że produkt jest limitowany, na odwrocie skłąd, producent(I.D.C. Polonia), gramatura (50 g) tabela wartości i warunki przechowywania

Skład:


tłuszcze roślinne (palmowy, kokosowy), mąka pszenna, cukier, serwatka w proszku, polewa kakaowa 7,5% (cukier, tłuszcze roślinne, palmowy, shea, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu 17%, serwatka w proszku, regulatory: fosfatydy amonu, polirycynoolenian poliglicerolu, aromat) mleko odtłuszczone w proszku, mąka sojowa, truskawki w proszku 1%, skrobia kukurydziana, olej słonecznikowy, maltodekstryna, śmietanka w proszku 0,5%, emulgatory lecytyny,  aromat, kwas cytrynowy, mleko pełne w proszku, substancje spulchniające (węglany sodu) żółtko jaja w proszku. 
Może zawierać orzeszki arachidowe i orzechy.


Skład nie najgorszy, w sumie też nie najlepszy, ale od czasu do czasu nikomu nie zaszkodzi.

Wartości odżywcze:





Wartości odżywcze:
W 100 g:
W 1 wafelku (50 g)
Wartości energetyczna:
533 kcal
267 kcal
Białko:
7 g
3,5 g
Węglowodany:
55 g
27,5 g
Tłuszcze:
31 g
15,5 g



Ile kalorii ma wafelek Góralki Truskawkowy?
Truskawkowy Góralek ma 267 kalorii. 

Wygląd:



Na zewnątrz wafelek jest taki sam jak każdy inny smak Góralka. Jasny wafelek złożony z 5 waflowych listków, po bokach oblany czekoladą (a w zasadzie polewą kakaową). Polewa nie jest idealnie oblana, są wypustki i momentami ma się wrażenie, że zabrakło precyzji, ale ja lubię właśnie to w góralkach :)
W środku 4 warstwy różowego kremu. Krem mocno zbity ale widać w nim drobinki mleka w proszku i cukru.

Zapach:

Bardzo mocny i intensywny truskawkowy zapach. Jednak nie jest to ten zapach truskawek, który uwielbiam, lecz jego chemiczna i przesycona aromatami wersja, za którą niekoniecznie przepadam.

Smak:


Wafelek jak zwykle stanął na wysokości zadania (mam na myśli listki waflowe) - idealnie kruche, świeże i wspaniałe.. ah ah...

Polewa kakaowa słodka i bardzo dobra, ale ja zawsze ubolewam, że za mało. Choć wiem, że to właśnie ten minimalizm przyciąga góralkowych fanów.

A teraz to co wyróżnia wafelek czyli truskawkwy krem - strasznie kwaśny, o dziwny posmaku chemicznych truskawek, porównać go można do innych nadzień wafelkowych o tym smaku (jeśli jedliście kiedyś Familijne, bądź Skawę o tym smaku to będziecie znali ten smak doskonale). Dla mnie zupełny niewypał. 

Z FB jednak dowiedziałam się, że wiele konsumentów pokochało ten smak.

Podsumowując:

Nie wiedziałam, że Góralek może mi kiedyś nie posmakować. W tym wydaniu dla mnie na NIE.

Plusy:
- góralkowe listki i krem
- cena

Minusy:
- wstrętny smak
- ostry zapach

Inne wersje:

- kokosowe
- orzechowe
- nugatowe
- mleczne
- cytrynowe

Góralki truskawkowe
Ocena: 1/6
533 kcal/100g
267 kcal/1 wafelek  (50 g)
Kupione w: spożywczak
Cena: 1,79

Czy kupię ten produkt jeszcze raz? NIE

5 komentarzy:

  1. Truskawki nie jadłam, ale widzę, że jakaś niesmaczna. ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mijałam je już kilka razy, ale jakoś mnie nie przekonują, jak widać słusznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż tyle kosztowały? Zazwyczaj widzę je taniej.
    Dzisiaj również opublikowałam wreszcie o nich wpis. Mianowicie, podzielam Twoją jakże słuszną ocenę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ceny są strasznie rozbieżne, te kupowałąm w spożywczym obok hotelu, gdy byłam na wakacjach, więc pewnie ceny też turystyczne, choć w Tesco Góralki są drogie, ale za to Delikatesy Centrum czy Spar mają je około złotówki

      Usuń