28 marca 2015

My Coffee Arabica z ciasteczkami - kawa 3w1, DecoMorreno

Od razu zaznaczę, że nie jestem fanką takich kaw.
Nie lubię tego typu produktów instant, więc moja recenzja nie będzie zbyt pochlebna, nie mniej jednak wiem, że są osoby, które lubią ten smak i takie kawki.

Dla mnie czynnikiem od razu przekreślającym ten produkt jest cukier.
Kawy, herbaty ani niczego nie słodzę. Dlatego smak posłodzonej kawy mnie nie urzeka.
Postanowiłam się jednak przełamać i spróbować.
I jak?
Niestety, było tak słodko, że kawę wypił mój P.

My Coffee Arabica - kawa 3w1, DecoMorreno
Napój kawowy 3w1 z kruchymi ciasteczkami


Produkt jest o tyle atrakcyjny, że prócz samej kawy, którą można przyrządzić sobie wszędzie tam, gdzie mamy dostęp do wrzątku, to jeszcze zawiera maleńką przekąskę w postaci ciasteczek. Ot taki zestaw słodkiego kawosza (dodam, że nie bardzo wymagającego).

Produkt 3w1 zawiera kawę, cukier oraz mleko w proszku. No i w zasadzie jest to produkt 3w1+1 bo dodatkowo ma jeszcze te ciasteczka.


DecoMorreno My Coffee 3w1 to idealne proporcje najwyższej jakości kawy, mleka i kuszącej słodyczy. Rozkoszuj się wspaniałym smakiem połączonym z doskonałymi kruchymi ciasteczkami. Wybierz  swoją przyjemność. My Coffee – tak jak lubię!!! (1)

Opakowanie:




Opakowanie wykonane z grubszego papieru, podzielone na 2 części, pierwsza z nich zwiera sproszkowaną mieszankę kawy, cukru i mleka w proszku, w drugiej części znajdują się ciasteczka. By przygotować produkt należy rozdzielić opakowanie.
Kolorystycznie opakowanie utrzymane w kolorach bieli i czerwieni. Na samej górze po lewej stronie widzimy nazwę producenta, po przeciwnej nazwę serii produktu. Niżej po lewej znajduje się nazwa produktu wraz z określeniem rodzaju, oraz graficzny wizerunek kobiety z zakupami. Dlaczego kobiety? bo jest to:  
propozycja przygotowana z myślą o kobietach – aktywnych i pełnych energii, które cenią doskonałą jakość, smak i aromat zamknięte w wygodnym, atrakcyjnym opakowaniu dopasowanym do ich potrzeb i preferencji. DecoMorreno – dla kobiet, które cenią nowości i zawsze wybierają to, co najlepsze. (2)

 Po przeciwnej stronie opakowania duo znajduje się fotografia filiżanki z przyrządzoną kawą oraz ciasteczkami na spodku. Na całej stronie opakowania porozrzucane są również wizerunki ziaren kawy.

Na odwrocie po lewej stronie znajdują się takie informacje jak nazwa serii, pełna nazwa produktu, skład (kawy i ciasteczek), tabela wartości odżywczych, inne produkty z tej serii, dane producenta i gramatura (22 g - 15 g kawy i 7 g ciasteczek). Po drugiej stronie opakowania duo znajdziemy logo producenta, informacje o serii produktów (patrz przypis 1), sposób przygotowania (saszetkę zalać 150 ml gorącej wody, oraz wrzucić okruszki ciastek - ja ten etap pominęłam). Producent zaznacza, że dla intensywności smaku można dodać likier Kahlua (kawowy).

Skład:

Napój kawowy 3w1:
cukier, syrop glukozowy, odtłuszczone mleko w proszku, całkowicie utwardzony tłuszcz kokosowy, kawa instant (Robusta 8%, Arabika 2%), białka mleka, aromat, stabilizatory E340, E452, emulgatory: E471, E472e
Kruche ciasteczka:
mąka pszenna, tłuszcz palmowy, cukier, syrop glukozowy, serwatka w proszku (z mleka), emulgatory: lecytyny (z soi) i E450, substancje spulchniające E503 i E500, regulator kwasowości E330, aromat, barwnik E160a, sól
Produkt może zawierać śladowe ilości selera, gorczycy, jaj, sezamu, orzechów. Dodatkowo 3w1 może zawierać śladowe ilości glutenu.

Niby zwykła kawa, a tu tyle składników. Aż może oko rozboleć. I co widzimy w składzie na pierwszym miejscu? No jasne, że cukier. Niby kupujemy kawę, a tak naprawdę kupujemy cukier z tłuszczem i mlekiem i dodatkiem kawy. W dodatku produkt nosi nazwę Arabika a w składzie zawiera mieszanką Robusty i Arabiki, z czego i tak większą część stanowi Robusta.
Dlaczego więc producent mydli oczy? Dlaczego nie napisze, że jest to produkt 3w1 z mieszanki kaw?

Kruche ciasteczka jak to ciasteczka. Zrobione z mąki i tłuszczu oraz cukru z dodatkiem mleka.

Na uwagę zasługują produkty E, których należałoby się wystrzegać:
E340 - fosforan potasu, który w nadmiarze może być szkodliwy
E500 - węglan sodu, który w nadmiarze może powodować krwawienie układu pokarmowego, wymioty, biegunkę czy alergię skórną, a jego zdecydowane przedawkowanie może prowadzić nawet do śmierci.
E330 - kwas cytrynowy jest raczej bezpieczny ale jego przedawkowanie (co mam miejsce po spożyciu bardzo dużych ilości) może powodować alergie.

Wartości odżywcze 

pochodzą ze strony ezakupy.tesco.pl


Jedna porcja kawy to ponad 100 kcal.
Niby nie jest to tak wiele, jeśli pozwolimy sobie na taką kawę raz dziennie. Ja wypijam minimum trzy kawy  w ciągu dnia (bez cukru z odrobiną mleka) i nawet te 3 kawy nie dostarczają mi tylu kalorii co ta jedna.

Wygląd:


Proszek bardzo przypomina wyglądem Cappucino. Stanowi w większości cukier i mleko w proszku z dość słabo wypadającym wynikiem czarnych zmielonych ziarenek kawy.
Po zaparzeniu w umiarkowanie "białym" kolorze. Raczej należy do takich "średnio" mlecznych kaw. Na powierzchni po zaparzeniu obecna jest pianka.
Ciasteczka wyglądem przypominają psie łakotki, rozmiarowo bardzo maleńkie. W odcieniach jasnego brązu w zaleźności od wypieczenia.

Zapach:

Proszek kawowy pachnie delikatnie waniliowo. Aromat wzbogaca się tuż po zaparzeniu. Zapach kawy bardzo przypomina waniliowe cappuccino.
Ciasteczka lekko maślane w zapachu.
Całość pachnie raczej przyjemnie.

Smak:


Moja pierwsza myśl po wypiciu kawy: Tfuuu.. ale ulepek. 
Tak jak już zaznaczyłam na początku nie jestem fanką gotowych mieszanek kawowych, a już tym bardziej tych w których obecny jest cukier. Dla mnie kawa ta miała strasznie chemiczny smak. Nie czuć, że jest to prawdziwa kawa. Według mnie kupowanie tej saszetki to niewypał.
Mój P. stwierdził, że jest średnia i wolałby zwykłą kawę, ale ją wypił. Natomiast mojej siostrze, która zazwyczaj lubi taki wynalazki smakowe i pije często cappuccino i lubi słodzoną kawę ten napój zwyczajnie smakował.
Więc jak widać są gusta i guściki.

Ciasteczka natomiast kruche, lekko maślane, niezbyt słodkie. Raczej mało wyraziste w smaku. 

Podsumowując:

Wiedziałam, że ten produkt będzie niewypałem już gdy sięgałam po niego na półkę. Niemniej jednak chciałam spróbować, bowiem wszystkiego w życiu podobno trzeba. Kupiłam, niewypiłam. Więcej nie kupię. 

Plusy:
- fajne opakowanie
- wygodne w przyrządzeniu
- ciekawy produkt, jeśli chodzi o duo pack i połączenie kawy instant i ciasteczek

Minusy:
- cena (bo jeśli ja piję 3 kawy dziennie to musiałabym wydać aż 6 zł za kawę na dzień)
- smak (nie dość, że nie dobra to jeszcze mega słodka)


Inne wersje produktu


Poza tym powyżej można dostać z Serii My Coffee także:
- Cappuccino o smaku waniliowym
- Cappuccino o smaku czekoladowym
- Cafe Late

My Coffee Arabica z ciasteczkami, DecoMorreno
Ocena: 1/6
Kaloryczność:
463 kcal/100g
103 kcal/1 porcji (filiżanka 165 ml)
Kupione w: OdiDo
Cena: 1,99 zł

Czy kupię ten produkt ponownie? 
Nie i nie skuszę się na pozostałe wersje smakowe

2 komentarze:

  1. Świetnie się czyta Twoje artykuły! Gratuluję przyjemnego bloga:) Może zapytam się Ciebie jako specjalistę znasz może jakieś dobre Palenie kawy?

    OdpowiedzUsuń