6 lutego 2015

Mocno kolorowa makaronowa sałatka z surimi

Nie przepadam za surimi, ale w tej wersji jest bardzo dobre, bo warzywa w sałatce niwelują intensywny smak krabowych paluszków.
Domownikom zaś bardzo smakowała i nachwalić się nie mogli.
Jeśli więc lubisz surimi, to z czystym sercem polecam Ci tą sałatkę, bo na pewno się w niej rozsmakujesz.



Mocno kolorowa makaronowa sałatka z surimi


Porcja sałatki bez majonezu czy jogurtu:



  • 380 g drobnego makaronu (można dać więcej, lub mniej ja akurat miałam tyle resztek z dwóch rodzajów)
  • 250 g paluszków surimi
  • 6 jajek 
  • 3 długie zielone ogórki
  • 2 czerwone papryki
  • 4 cebule dymki
  • sól, pieprz
  • majonez lub jogurt naturalny (opcjonalnie do wyboru, ja jak zwykle podzieliłam sałatkę i zrobiłam dwie wersje)

  1. Makaron gotujemy al dente, przelewamy zimną wodą, odcedzamy na durszlaku.
  2. Jajka gotujemy na twardo, kroimy w grubszą kostkę.
  3. Do dużej miski przekładamy makaron i jajka. Dodajemu pokrojne w kostkę papryki i ogórki (ze skórką) oraz posiekaną dymkę.
  4. Surimi kroimy w półplastry, tak by każdy kawałek posiadał różową otoczkę.
  5. Doprawiamy i mieszamy z majonezem lub jogurtem.  

1 komentarz: