11 listopada 2014

Pełnoziarniste spaghetti pieczarkowe (300 kcal) niskokaloryczne, dietetyczne


Dziś prosty przepis, niewymagający wysiłku, ani pracy.
Ale za to pyszny, niskokaloryczny. W sam raz by się najeść do syta w jesienne popołudnie.


Pełnoziarniste spaghetti pieczarkowe

Liczba porcji: 1
Czas przygotowania: 20 minut
Koszt: 2,80 zł

Składniki:


  • 50 g makaronu spaghetti pełnoziarnistego 
  • 130 g pieczarek
  • 90 g cebuli
  • 85 g jogurtu naturalnego 0%
  • 1 kostka bulionowa pieczarkowa (u mnie Winiary Bulion Pieczarkowy z maślaną nutą - bardzo dobra, polecam)
  • pieprz, zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:

1. Gotujemy makaron wg. instrukcji na opakowaniu.
2. Rozgrzewamy patelnię, wsypujemy ok 0,5 łyżeczki soli. Prażymy chwilkę.
3. Cebulę kroimy niezbyt drobno, wrzucamy na patelnię, dalej prażymy
4. Pieczarki kroimy w  ćwiartki. Wrzucamy na patelnię.
5. Dodajemy kostkę, zioła i podlewamy ok. 4 łyżkami wody z gotującego się makaronu
6. Gdy pieczarki dostatecznie zmiękną, dodajemy odcedzony makaron.
7. Wyłączamy palnik i dodajemy jogurt. Mieszamy - jemy ze smakiem :)

Można podać z ulubionym serem.


Smaczna Jesień

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam makaron z pieczarkami <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie trzy dni temu planowałam, że zrobię sobie takie spaghetti na obiad (nigdy wcześniej nie robiłam). Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, a jeśli nie jesteś na diecie, to możesz cebulkę podsmażyć na masełku a zamiast jogurtu dodać śmietanę. Na pewno będzie lepsze :)

      Usuń
    2. Niby nie jestem na diecie, ale od paru miesięcy mam duże problemy z żołądkiem, a więc w pewnym sensie jednak jestem na specjalnej diecie. Smażenie na tłuszczu odpada, na szczęście lubię się z moim Tefalem, który spełnia wszelkie obiadowe potrzeby.

      Usuń
  3. Uwielbiam spaghetti,pełnoziarniste jak najbardziej polecam
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba wiem co jutro zrobię na obiad :)

    OdpowiedzUsuń