11 października 2014

Sałatka z pęczakiem,szynką i warzywami z parowaru

Sałatka bez konkretnej nazwy.
Nie posiada jej dlatego, że ja nie jestem dobra w wymyślaniu nazw, a przepis jest autorski.

Za to sama sałatka jest pyszna. Idealna na kolację, bo szybka do przygotowania.

Powstała z tego co akurat miałam w lodówce:) Idealna nie tylko z majonezem, ale też pyszna z jogurtem naturalnym - dlatego w przepisie pozostawiam Wam pełną dowolność co do decyzji czym ją obsmarujecie :D


Sałatka z pęczakiem, szynką i warzywami z parowaru


Ilość porcji: 6
Czas przygotowania: 30 minut


Składniki:

  •  200 g kaszy pęczak
  •  250 g brokułów
  • 100 g zielonego groszku (u mnie z mrożonki)
  • 150 g marchewki
  • 4 jajka
  • 200 g szynki (u mnie polędwica sopocka)
  • 100 g białej części pora
  • 200 g ogórków konserwowych 
  • sól i pieprz do smaku
Sposób przygotowania:

1. Kaszę ugotować wg instrukcji na opakowaniu
2. Jajka ugotować na twardo
2. W piętrowym parowarze ułożyć kolejno od dołu:  oskrobaną marchew - brokuł podzielony na różyczki - zielony groszek. Parować przez 15-20 minut
3. Kroimy w kostkę szynkę i ogórki konserwowe oraz jajka
4. Marchew i por kroimy w półplasterki
5. Wszystkie składniki mieszamy, doprawiamy do smaku

TIP:
- sałatkę mięszamy wg. gustu z majonezem lub jogurtem, albo mieszanką tych dwóch
- polecam spożywać ją na następny dzień, gdy już trochę "przegryzie" się w lodówce :) Smaczna Jesień

6 komentarzy:

  1. kolorowa, smaczna i przede wszystkim pożywna - idealna!
    jeśli chodzi o nazwy to ja też zbyt kreatywna nie jestem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała zdrowa sałatka, taką uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ ona kolorowa! smakowicie wygląda! Pozdrawiam, http://obiadgotowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń