26 października 2014

Fit matematyka, czyli co o liczbach powinnaś jeszcze wiedzieć?

Na podstawie artykułu Woman's Health nr 1 (4) 2014: Waga w dół, Cała prawda o liczeniu kalorii, 2+2=5



FIT MATEMATYKA 

1. Kaloria kalorii nie równa. Nie bez znaczenia pozostaje fakt czy dostarczysz organizmowi 100 kcal z chipsów czy 100 kcal jedząc ok. 100 g chudego twarogu.



2. Nie jesteśmy w stanie obliczyć dokładnie naszego dziennego zapotrzebowania (które zależy w dużej mierze od aktywności danego dnia), tak jak nie jesteśmy w stanie dokładnie obliczyć ile kalorii zjedliśmy. Nasz organizm to nie maszyna.

3. Metabolizm zwalnia po ok. 2-3 dobach, jeśli w ciągu nich nie dostarczysz prawidłowego zapotrzebowania.

http://facet.onet.pl/forma/jak-podkrecic-metabolizm/j5r9w

4. 10-15% kalorii spalanych jest bezpośrednio po zjedzeniu posiłku, tyle mniej więcej zużywa nasz organizm energii na strawienie pokarmu.

5. Nawet jeśli któregoś dnia przekroczysz limit zjedzonych kalorii, to bez obaw - nie utyjesz! Kilka dni obżarstwa mogłoby się odbić i zapewnić dodatkowe kilogramy. Dlatego, jeśli zdarzy Ci się zjeść zbyt dużo - kolejnego dnia zmniejsz porcje lub jedz mniej kaloryczne dania. Bilans energetyczny nie zamyka się w obrębie jednego dnia. 
http://www.prevention.com/sites/default/files/imagecache/ssm_600w/static/01-intro2-COMP-3218305.jpg

6. Po treningu aerobowym metabolizm rośnie na 2 doby o 10-15%, a po interwałowym o 40% na 4-5 dób. 
http://kulturystyka.pl/interwaly-od-a-do-z-poradnik-teoria-i-praktyka-cz-1/

7.

1 komentarz: