14 października 2014

Buraczki obiadowe czyli ćwikła z chrzanem

Dziś moja ulubiony dodatek obiadowy :)
Buraczki z chrzanem. Kocham buraczki w każdej postaci, uwielbiam jesień za to, że są.
Buraczki robiłam co prawda w sobotę wieczorem (bo najlepsze są dopiero na drugi dzień, gdy poleżą w lodówce), ale za to z podwójnej porcji więc zajadałam się nimi przez niedzielę i poniedziałek. A dziś burak także zagości u mnie, bo będę robić zupkę rosyjską :)
A teraz przepis, choć każdy pewnie ma swój ulubiony.

Buraczki obiadowe czyli ćwikła z chrzanem




Liczba porcji: 10
Czas przygotowania: 2,5 godziny
Koszt: 3,5 zł / całość
           0,35 zł / porcja



Składniki:

  • 1 kg buraków
  • 2 duże jabłka
  • 2 łyżki ostrego chrzanu 
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • sól, pieprz do smaku



Sposób przygotowania:

1.  Buraki myjemy, wkładamy do garnka zalewamy obficie zimną wodą. Gotujemy przez ok. 2 godziny na wolnym ogniu.
2. Obieramy buraki oraz jabłka ze skóry, ścieramy na najdrobniejszej tarce.
3. Dodajemy chrzan, smakujemy i w razie potrzeby dodajemy jeszcze trochę (wszystko zależy od upodobań i intensywności produktu).
4. Doprawiamy do smaku i skrapiamy sokiem z cytryny. Mieszamy.
5. Wstawiamy do lodówki, najlepiej na noc, bo wtedy składniki idealnie się "przegryzą" a jeśli nie mamy takiej możliwości to chociaż na kilka godzin.



,

5 komentarzy:

  1. ech, a ja zawsze kupne jem ze słoika... chyba następnym razem spróbuję zrobić je sama :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię buraki. :) Mogłabyś wrzucić przepis na zupę rosyjską?

    OdpowiedzUsuń
  3. a jedliście kiedyś chrzan żurawinowy? można zmieszać żurawinę z klasycznym chrzanem albo kupić od razu ten sklepowy,mi chrzan żurawinowy od Develey bardzo przypadł do gustu, zresztą śmietankowy też jest super, dużo łagodniejszy niż tradycyjny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śmietankowego nie jadłam, natomiast żurawinowy kupiłam po raz pierwszy na te święta i okazało się, że całej rodzinie bardzo posmakował i nawet nie musiałam otwierać awaryjnego pudełka z tradycyjnych chrzanem :)

      Usuń