27 września 2014

Omlet kulturysty - czyli śniadanie mojego brata

Każdego poranka z mojej kuchni dochodzi przepiękny zapach ziołowego omleta. Wiadomym jest już, że mój brat działa w kuchni ze swoim śniadaniem.
Takie śniadanie jest zdrowe, smaczne i mocno energetyczne więc daje porządnego kopa na cały dzień.
Osobiście nie jestem w stanie zjeść całego, łapię się na niego zazwyczaj w soboty, gdy nie muszę iść do pracy - jem wtedy zazwyczaj połowę, a mój brat robi je dla wszystkich. Z racji tego, że omlet piecze się na wolniutkim ogniu i trzeba poświęcić 10-15 min na jego upieczenie to kuchnia o poranku jest zdominowana przez mojego brata, ale zupełnie mi nie przeszkadza, gdy mogę sobie zjeść coś tak pysznego.

Jeśli dodamy do tego dodatki np. podsmażoną cebulkę z papryką i pieczarkami otrzymamy niemal syjamską siostrę włoskiej pizzy :)




Omlet kulturysty - czyli śniadanie mojego brata




Składniki:



* 100 g płatków owsianych
* 2 jajka
* 3 białka
* szczypta soli, pieprzu, czosnku suszonego, przypraw: ziół prowansalskich, do grilla czy kebaba
* łyżeczka oliwy z oliwek
* pół łyżeczki proszku do pieczenia (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:

1. Do miseczki wbijamy jajka oraz oddzielone od żółtek białka, dodajemy płatki owsiane i przyprawy - energicznie mieszamy
2. Na rozgrzaną patelnię wlewamy łyżeczkę oliwy i za pomocą wacika kosmetycznego rozprowadzamy ją po całej powierzchni patelni.
3. Wlewamy naszą masę, zmiejszamy ogień do minimum i pieczemy ok. 7-8 min z każdej strony.

Podajemy z ketchupem i sosem czosnkowym.
Ale z powodzeniem możecie podać go również z owocami jeśli pominiecie słone przyprawy. Szkolne śniadaniaNaleśniki na 100 sposobówNaleśniki na 100 sposobów

9 komentarzy:

  1. kulturystką nie jestem, ale omleta bym zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie muszę w końcu usmażyć sobie takiego omleta. Twój brat wie, co dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ten omlet musi być sycący ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda apetycznie! ;)

    Pozdrawiam
    ___________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Omelcik pierwsza klasa, brat zdrowo się odżywia. Ale wiadomo kulturysta to musi

    OdpowiedzUsuń
  6. omlet może i zdrowy ale kulturysta keczup sos czosnkowy? Śmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kotuń, to jest mój omlecik nie brata, więc mogę go sobie jeść z czym tylko chcę, a co do mojego brata to i owszem je go z ketchupem - bo tak lubi, to zbrodnia? To, że jest kim jest nie oznacza, że ma być aż tak zafiksowany na punkcie żywienia by odmawiać sobie ketchupu (choć on i tak jest mocno zafiksowany) :p

      Usuń
  7. Zajeb.. forma ! zapraszam do mnie :)

    Radom Lokalne

    OdpowiedzUsuń