15 sierpnia 2014

Pizza rolls (salami i bekonowe) - szybka imprezowa przekąska

Hej, dziś przedstawiam Wam fajny pomysł na imprezową przekąskę.

Bywa tak, że goście wpadają niezapowiedziani, albo wizja imprezki wychodzi w trakcie rozmowy w mgnieniu oka. I zwykłe odwiedziny zamieniają się w domowe party.
Czym ugościć przybyłych by nie stawiać na stole tylko piwa i chipsów?

Pizza rollsy to idealne rozwiązanie dla zabieganych imprezowiczów.

Są naprawdę pyszne - po wyjęciu z piekarnika wciąż kruche, a po kilku godzinach miękną i są bardzo pulchniutkie.
Nie wiem sama, która wersja bardziej mi smakuje - czy tych chrupiących czy tych mięciutkich. Ale wiem, że obie są pyszne.

Ja z jednego ciasta zrobiłam 2 wersje, jedną z salami a drugą z boczkiem. (Potem musiałam dorobić jeszcze raz, bo te pierwsze zniknęły)

Z jednej porcji wychodzi około 30 rollsów (w zależności jak duże kawałki pokroimy).

Polecam podawać je z sosem czosnkowym.

Moje rollsy niestety ciężko się kroiły, bo zanim zrobiłam zdjęcia po kolei, to ciasto trochę zaczęło się kleić (a był wtedy naprawdę nieziemski upał), wam na pewno będą kroić się lepiej, jeśli się sprężycie w czasie :))


Pizza rolls (salami i bekonowe)



Liczba porcji: 30 (rollsów)
Czas przygotowania: 5 minut + 10-15 minut pieczenia.
Koszt: 21 zł / całość
            1,40 zł / porcja


Składniki:




  • spód do pizzy świeży (Henglein lub inny)
  • 100 g koncentratu pomidorowego
  • 50 ml przegotowanej wody
  • łyżeczka czosnku w proszku
  • 2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 100 g bekonu
  • 100 g salami (u mnie jedno wieprzowe drugie pepperoni)
  • 200 g sera do pizzy (u mnie mozarella z bloczku) startego na grubych oczkach tarki



  Sposób przygotowania:

1. Koncentrat wymieszać z wodą i połową ziół i czosnku - dosolić, dopieprzyć do smaku.


2. Spód do pizzy rozłożyć. Przeciąć wzdłuż na pół.
3. Każdą z dwóch części posmarować sosem pomidorowym.
4. Na wysmarowane ciasto nałożyć bekon a na drugą połowę salami

5. Przykryć startym serem
6. Zrolować
7. Kroić kawałki o grubości ok 2 cm.
8. Układać na wyłożonej folią aluminiową blasze.
9. Posypać pozostałym czosnkiem i ziołami.
10. Piec ok 10-15 min w temp. 180*C



Pozwoliłam sobie dodać przepis do akcji "Faszerujemy" gdyż faszerować można nie tylko warzywa, ale też ciasto :)


Faszerujemy 2014!

12 komentarzy:

  1. Pyyycha! Myślę, że na słodko z kremem czekoladowym/orzechowym i owocami też by było dobre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, zależy co kto lubi :) ja wolę słone niż słodkie, a z Ciebie słodka dziurka :P

      Usuń
  2. Świetny pomysł! ale mam teraz nie nie ochotę :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Spody do pizyy szczerze nie widziałam , a gdzie kupiłaś w jakiś dużym sklepie ?alma,tesco, czy coś innego.
    Czekałam na ten wpis <3 One tak pysznie wyglądały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spody do pizzy kupiłam w Kauflandzie, są dostępne też w innych sklepach np. w Carrefourze, Tesco czy Delikatsach Centrum.
      Szukaj ich tam gdzie leżą ciasta francuskie.

      Usuń
    2. Mam! Dziś w Kauflandzie dorwałam i 10 wzięłam ;) A zamiast żółtego mogę mozzarelle dodać ? Pycha pycha pycha pieką się a ślina cieknie ąz do.... Cudowny przepis;)

      Usuń
    3. Co za szaleństwo :))
      Tak, ja używałam właśnie mozarelli, tylko takiej z bloczku co sprzedają za ladą na wagę, ale każda, którą generalnie dajesz do pizzy i się roztapia się nadaje :))
      Czekam na opinię :)
      Buziaki

      Usuń
  4. wyglądają świetnie! cieszę się, że spróbowałaś każdą wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna propozycja rolowanej pizzy. Jeszcze takiej nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. ale fajnie wyglądają! ciekawy pomysł i to nie tylko na imprezę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. smaczniutka przekąska czy w ciągu dnia czy podczas imprezy;)

    OdpowiedzUsuń