26 sierpnia 2014

Nugatowa kawa z lodami

Jestem uzależniona od kawy.
Jest to fakt powszechnie znany.

Kawa nie tylko mnie uspokaja, ale sam widok napawa mnie szczęściem. Nie wspomnę już o zapachu, który jest dla mnie motorem napędowym do działania.

Doceniam smak wszystkich kaw. Tych parzonych, ekspresowych i rozpuszczalnych.
Nie znoszę jedynie kaw instant (bo ja zwyczajowo kawy nie słodzę, a te w większości są słodzone).
Uwielbiam gorącą kawę, która rozgrzewa wnętrze i uwielbiam frappe, która chłodzi w upały.

Ile kaw dziennie wypijam?
Minimum dwie - maksimum hmmm. bywa, że i 5.
Średnio zazwyczaj wystarczają mi 3.

I nikt nie odwiedzie mnie od tego wspaniałego uzależnienia.

Bo ja gdy tylko otwieram oczy, wstaję z myślą, że zaraz wypiję kawę i dzień będzie piękniejszy.
Czasem łapię się też na tym, że wieczorem zasypiam i myślę, o porannej kawie:)

Dziś już na koniec wakacji przychodzę z propozycją pysznej nugatowej kawy na zimno.
Co prawda pogoda za oknem nie sprzyja piciu zimnych napojów ale mam nadzieję, że będzie jeszcze okazja by do końca wakacji wypić taką mrożoną kawkę :))


Nugatowa kawa z lodami




Liczba porcji: 1
Czas przygotowania: 5 minut




Składniki:


  • 2 łyżeczki kawy o smaku orzechowym (u mnie Douwe Egberts Hazelnut - polecam bo jest pyszna)
  • 100 ml wody
  • 100 ml mleka 0,5%
  • 3 gałki lodów o smaku nugatowym (względnie orzechowym, u mnie Grand)


Sposób przygotowania:

1.  Zagotować wodę, odstawić na 2 minuty.
2. Kawę wsypać do kubka, zalać wodą - przestudzić.
3. Zimne mleko z lodówki wlać do kawy, wymieszać. Przelać do większego naczynia np. od blendera
4. Dwie gałki lodów wrzucić do kawy. Wszystko razem zmiksować.
5. Przelać do szklanki i dorzucić trzecią gałkę lodów.





TIPY:
- można udekorować bitą śmietaną i posiekanymi orzechami


Inspiracja:






Użyłam produktów:


Uczestniczy w akcjach:



Lato w pełni!Jak ugasić pragnienie?
Letnie Orzeźwienie 2014

7 komentarzy:

  1. szczerze? nie przepadam za kawą mrożoną. jestem za to fanką espresso cortado i capuccino :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię mrożoną kawę i przepis bardzo mi się podoba.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka pyszna kawa, też bardzo ją lubię.Niestety nie mogę pić takich pyszności aż ci zazdroszczę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda dla mnie kawa może nie istnieć ale wiem komu takie cudo mogę przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeny, za wymyślenie połączenia kawy z lodami ktoś powinien dostać order :-D

    OdpowiedzUsuń