23 lipca 2014

Twarożek Domowy grani z ogórkiem i koperkiem, Piątnica

Pomimo tego, że produkty z Piątnicy są bardzo chwalonymi produktami, a także pomimo tego, że często sięgam po różnego rodzaju produkty tego producenta, to dopiero kilka dni temu miałam po raz pierwszy okazję jeść Twarożek Domowy.

Piątnica najpierw do swojej oferty wprowadziła Twarożek Domowy w naturalnej wersji bez dodatków, a dopiero później uzupełniała swą ofertę o nowe smaki.
Ten w wersji z ogórkiem i koperkiem trafił na rynek dokładnie rok temu w zeszłe wakacje.
Rok ignorancji pozostał za mną. Ale tak to czasem się zdarza, za to teraz nałogowo nadrabiam straty.



Producent wprowadzając dwa nowe smaki (w tym ten recenzowany przeze mnie) tak pisał o produkcie:

Okres wakacyjny to doskonały czas na wprowadzenie nowych i ciekawych smaków do naszej diety. Świeżość i aromat warzyw i ziół prosto z ogródka odnajdziesz w nowym Twarożku Domowym z ogórkiem i koperkiem. (...)
Całkowicie naturalny twarożek, o 4% zawartości tłuszczu, bez żadnych konserwantów jest bogatym źródłem białka. Wyprodukowany został wyłącznie z naturalnych składników – twarogu i śmietanki, a dodatek świeżych warzyw i ziół poprawia smak i wyrazistość kanapek oraz różnego rodzaju przystawek. Idealnie komponuje się z grzankami i krakersami.
To szybka, pyszna i pożywna przekąska na każdą porę dnia, dla tych, którzy nie mają czasu na przygotowywanie posiłków. Po prostu otwórz i zjedz go łyżeczką. Białko zawarte w Twarożku, pomoże w zregenerowaniu mięśni i doda energii na cały dzień (...) Natomiast ogórki są niskokaloryczne i korzystnie wpływają na gospodarkę wodną organizmu, a dodany do twarożku koperek spełnia nie tylko funkcję aromatyczną, ale dzięki obecności olejku lotnego oraz innych składników pobudza żołądek do intensywniejszego działania i poprawia trawienie. Powszechnie wiadomo, że koper ogrodowy należy do roślin bogatych w sole mineralne - wapń, żelazo i fosfor, prowitaminę A, witaminy D, E, K, B1, B2, B6, B12, H oraz witaminę C.



Twarożek Domowy grani z ogórkiem i koperkiem, Piątnica

Opakowanie:




Twarożek zamknięty jest w plastikowym kubeczku (identycznym jak te, w których mieszka znany wszystkim i lubiany serek wiejski). Wykonany z solidnego ale niezbyt grubego materiału, delikatnie nagina się pod wpływem dotyku, ale kubeczek jest wygodny, dość szeroki więc świetnie wpasowuje się do dłoni.
Przykryty jest wieczkiem aluminiowym z wypustką do oderwania, można z łatwością oderwać sobie sreberko, nie uszkadzając go przy tym i ponownie później użyć go do zatkania twarożku.
Do niedawna twarożek produkowany był w 150 g pojemniku. Potem producent wprowadził opcję 50 g gratis (150 g + 50 g) by całkiem niedawno w zupełności zmienić opakowanie i pozostać jedynie przy wersji maxi. Czyli kupując obecnie twarożek znajdziemy go w pojemniczku o gramaturze 200 g. Z czego jestem bardzo zadowolona, bo dla mnie 150 gramowe serki to trochę zbyt mała porcja.

Na aluminiowym wieczku na górze widnieje nazwa producenta, logo (ja bardzo lubię ten wiejski domek pośród natury to jedno z moich ulubinych wizerunków firmy). Poniżej nazwa produktu w niebieskim kolorze (tym samym co nazwa firmy) a 1/3 dolnej części to zadrukowany na zielono obszar na którego tle białymi napisami określono smak. Tu także znajduje się miejsce na datę ważności.

Na opakowaniu prócz loga i nazwy producenta oraz nazwy produktu umieszczono:
- skład
- tabelę wartości
- informacje o producencie wraz z adresem strony internetowej
- zalecenie o tym by wymieszać produkt przed spożyciem
- informacje o dacie ważności i warunkach przechowywania (od +1 do +6 stopni C)
- znak certyfikacyjny ISO




Graficznie opakowanie produktu całkiem spójne, choć mogłoby się wydawać, że mieszanka niebieskiego i zieleni nie jest najlepszym rozwiązaniem. Nie jest to też szczyt graficznej ekspresji, ale jak na opakowanie twarożku to prezentuje się całkiem nieźle

 Skład:

twaróg, śmietanka pasteryzowana, ogórek 3,5%, sól, koperek 0,14%, cebula, aromat


Skład króciutki i jak najbardziej naturalny. Nie określono jaki rodzaj ogórków dodano do produktu, ale ja sądzę, że są to ogórki konserwowe lub też może kiszone, bo na pewno nie jest to świeży smak ogórka.
Rewelacyjny skład, jak na fenomenalną Piątnicę przystało.

Wartości odżywcze:

Produkt niskokaloryczny jego wartość oscyluje w granicach, które wyznaczają serki wiejskie lekkie oraz chude twarogi.

Poniżej zamieszczam tabelę dla 100 g produktu oraz dla porcji (1 czubatej łyżeczki 15 g) a także wartość dla całego kubeczka (200 g):



Wartości odżywcze:
100 g produktu
Pojemnik (200 g)
Porcja / 1 łyżeczka (15 g)
Wartość energetyczna:
91 kcal
182 kcal
14 kcal
Białko:
11 g
22 g
1,6 g
Węglowodany:
2,8 g
5,6 g
0,4 g
Tłuszcz:
4 g
8 g
0,6 g




A tak wypada serek w procentowym zestawieniu wartości :

Wygląd:



Serek wita nas puszystą porowatą konsystencją. Widać widoczne grudki pomiędzy gładką masą serka.
Twarożek w kolorze bieli, ale nie śnieżnobiałej a leciutko kremowej, z bardzo widocznymi maleńkimi elementami posiekanego koperku i jeszcze mniejszymi kawalątkami ogóreczków.
Wizualnie może nie sprawia szałowego wrażenia.
Muszę przyznać, że sama byłam zaskoczona, bo po otwarciu spodziewałam się raczej czegoś na kształt serka wiejskiego z obecnymi dużymi grudkami sera. Więc zamiast ładnych kuleczek przywitała mnie porowata masa, nie żeby mi jakoś konkretnie na tym zależało, toteż nie zraziłam się i od razu przeszłam do konsumpcji.

Zapach:

Wyczuwalny delikatny zapach koperku i ogórka (ja wyczuwam kiszony)
Pachnie przyjemnie ale niezbyt intensywnie.

Smak:



Tak jak już wcześniej mówiłam, spodziewałam się w środku kubeczka zastać bliźniaczego brata wiejskiego serka. Dlatego też, planując wcześniej jadłospis policzyłam sobie porcję całego kubeczka. Wzięłam łyżeczkę, po czym stwierdziłam, że wolałabym zamiast wyjadać ten serek z kubeczka zjeść go rozsmarowanego na pieczywie. Ale słowo się rzekło. Zjadłam, pod koniec trochę mnie zamulił, ale to nie wina serka a ilości, której sobie nie wymierzyłam na zamiary.
Następny serek kupiłam z przeznaczeniem na kanapki.

Początkowo smak wydał mi się bardzo dziwny, z nutą koperku o kwaskowatym posmaku ogórka. Pomyślałam sobie w pierwszym wrażeniu, że szału nie robi, ale z każdą łyżeczką zyskiwał lepszy smak. I ani się obejrzałam a zdążył mi posmakować.
Nie była więc to miłość ani od pierwszego wejrzenia, ani skonsumowania, raczej taka przyjaźń, która teraz przerodziła się w głębsze uczucie, bo nie zamierzam zrezygnować z tego twarożku.

Kiedyś jadłam już podobny w smaku do tego serek kanapkowy ale już teraz nie wiem co to był za serek, może jakiś limitowany Bieluch, a może jednak Hochland. Sama już nie wiem. 

Podsumowanie:

Twarożek nie zyskuje przy pierwszym poznaniu, nie ma ładnej konsystencji a jego smak początkowo może wydać się dziwny.
Ale z każdą chwilą jest już o wiele lepiej. Mogę powiedzieć, że z czasem jest już tylko fantastycznie.
Kupiłam już kolejne pudełeczko i na pewno nie ostatnie.
Zresztą zgadnijcie z czym dziś będą kanapki na kolację? :)
I koniecznie muszę wypróbować pozostałe wersje twarożki.




Plusy:

- odpowiednich rozmiarów (200g - w sam raz by zjeść jako jeden posiłek na raz i w samo prawie by starczył na kilka kanapek)
- fantastyczny, naturalny skład
- świetnie rozłożone wartości odżywcze
- niskokaloryczny
- pyszny w smaku

Minusy:

- potrzeba czasu by przekonać się do smaku
- nie przyciąga wyglądem

Inne wersje:

Piątnica posiada w swojej ofercie także Twarożek Domowy w wersji naturalnej, oraz w wersji z hiszpańską oliwką.













 


Twarożek Domowy grani z ogórkiem i koperkiem, Piątnica
Ocena: 5,5/6
Kaloryczność:
91 kcal/100g
182 kcal/kubeczek (200 g)
14 kcal/1 porcja / łyżeczka (15 g)
Kupione w: Spar
 Cena: 1,99 zł

Czy kupię ten produkt ponownie?
Zdecydowanie tak


2 komentarze:

  1. Uwielbiam ten naturalne! Smakowe jakoś mi nie podeszły ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. śmietanka pasteryzowana zawiera substancje zagęszczające pektynę,skrobie modyfikowaną
    Śmietana kupowana w sklepie może zawierać rónież: guma guar, karagen, żelatynę, które ją dodatkowo zagęszczają. Umieszczanie składu śmietany na opakowaniach jest dobrowolne, a w Polsce stosowane jest tylko przez niektórych producentów.

    OdpowiedzUsuń