30 czerwca 2014

Pprzepis na dietetyczne placuszki cukiniowe wg Chodakowskiej



Obiecałam jeszcze przepis na placki z cukinii ( inspirowany krążącym w sieci przepisem pochodzącym od Ewy Chodakowskiej)

Dietetyczne placuszki z cukinii smażone bez tłuszczu




Liczba porcji: 1
Czas przygotowywania: 10 minut + 5 minut smażenie
Koszt: ok. 2 zł

Składniki:

200g cukinii
1 jajko M
30 g mąki pełnoziarnistej
60g cebuli
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
sól, pieprz, zioła prowansalskie






1. Cukinię obrać ze skórki, pokroić na ćwiartki, wydrążyć za pomocą łyżki. Zetrzeć na grubych oczkach tarki.
2. Cebulę drobniutko poszatkować
3. Wbić jajko, dokładnie wymieszać
4. Dosypać pół łyżeczki proszku do pieczenia, sól, pieprz i zioła prowansalskie
5. Dosypywać stopniowo mąki (może się okazać, że nie trzeba aż 30g). Całość wymieszać
6. Mocno rozgrzać patelnię, łyżką nakładać niewielkie placuszki (z porcji wychodzi tyle co na moim zdjęciu), smażyć aż będą rumiane z dwóch stron na najmniejszym ogniu.

Muszę przyznać, że zawsze wcześniej robiłam placuszki trochę inaczej. Do masy wlewałam ok. pół szklanki mleka i dosypywałam tyle mąki, by ciasto było gęste. Nie był to jednak dietetyczny przepis. W dodatku smażony na oleju - takie też dziś zaserwowałam dla reszty rodziny.
Nie będę was wcale czarować - te niedietetyczne placki były o niebo lepsze.
Moje odchudzone nie miały już tak wyrazistego smaku. Smażyłam je na małej patelni na 2 razy. I gdy usmażyłam drugie, to pierwsze były już gumkowate. Tamte na dłużej pozostawały chrupiące.

Gdybym nie miała w pamięci smaku "tamtych" placków, te pewnie bardziej by mi smakowały. Nie były najgorsze w smaku, ale jakoś zatęskniło mi się za tymi mniej dietetycznymi, których zapach unosił się w całym domu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz