24 czerwca 2014

Dietetyczne kule twarogowe z musem jagodowo-truskawkowo-malinowym

Pomysł na przepis jest wypadową kilku przepisów na kluski leniwe.
Starałam się jak najbardziej odchudzić przepis tak by dopasowany był dla osób na diecie niskokalorycznej, lub dla tych, którzy tak jak ja stopniowo wychodzą z diety. Kulki są bogate w zdrowe białko, mają stosunkowo niewiele węglowodanów jak na danie "mączne".

Kaloryczność takiej porcji to niecałe 250 kcal

Kule w smaku są pyszne. Lekko cynamonowe i o ile są podane na ciepło są bardzo mięciutkie. Potem niestety twardnieją i robią się gumulaste. Ale wystarczy podgrzać je w mikrofalówce lub na chwilę wrzucić na wrzątek i odzyskują swoją puszystą konsystencję.

Do twarogowych kuleczek wybrałam mus z 3 owoców (obecnie królujących w kuchni): jagód, truskawek i malin. Do musu nie użyłam cukru, dla mnie owoce same w sobie są pyszne i sądzę, że nie wymagają dosładzania. Jeśli chcesz możesz mus dosłodzić wybraną substancją słodzącą.

Ja wykorzystałam ten przepis jako danie obiadowe, wam mogę polecić je również na śniadanie - zwłaszcza sobotnie, bo jednak trochę czasu trzeba poświęcić na przygotowanie.

Poczęstowałam pozostałymi 2 porcjami mamę i babcię - obie były zachwycone, choć mama dostała odgrzewaną w mikrofalówce porcję kuleczek :)

Dietetyczne kule twarogowe z musem jagodowo-truskawkowo-malinowym

Liczba porcji: 3 (ok. 18 kuleczek)
Czas przygotowania: 10 min
Czas gotowania: 8 min
Koszt: ok. 7 zł na całą potrawę / porcja 2,40 zł

Składniki na kule:

250g twarogu chudego (u mnie firmowy K-Classic z Kauflandu)
72g mąki 3 zboża (Lubella) bądź innej mąki (pełnoziarnistej lub nie)
1 jajko duże (klasa L)
0,5 łyżeczki cynamonu
szczypta soli

Składniki na mus:

80g jagód
70g truskawek
50g malin
(+ kilka dodatkowych owoców do dekoracji)

Ponadto:

45g jogurtu naturalnego 0% (po ok. łyżce na porcję)

1. Twaróg przekładamy do miski, rozgniatamy widelcem tak aby nie było w nim grudek.
2. Dodajemy jajko, mieszamy masę.
3. Wsypujemy pół łyżeczki cynamonu
4. Dosypujemy stopniowo mąkę i wyrabiamy masę ręką (niestety będzie kleić się do dłoni)
5. Nastawiamy wodę w garnku - lekko solimy
6. Gdy woda będzie dochodzić lepimy kuleczki (wielkości ok. łyżki z czubem)
7. Kulki wrzucamy na wrzątek, gotujemy do wypłynięcia na mocnym gazie, potem zmniejszamy gaz i gotujemy ok. 8 min.
8. W międzyczasie blendujemy owoce na mus.
9. Wyciągamy kuleczki bezpośrednio na talerz, polewamy musem i jogurtem, posypujemy owocami.

Polecam jeść od razu po przyrządzeniu.



By Niejadek Zjadł Obiadek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz